مراسم رونمایی از کتیبه هیئت هنر و رسانه استان قم با موضوع «بانوان عاشورایی» اثری از مسعود نجابتی، شامگاه شنبه با حضور مسئولان استانی و اهالی هنر و رسانه در مجتمع آموزشی هدایت قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم رونمایی از کتیبه هیات هنر و رسانه قم شامگاه شنبه با حضور مهدی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سردار مهدی کبیری‌پور جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و شماری از مسوولان‌ استانی برگزار شد.

مسعود نجابتی از اساتید گرافیک و خوشنویسی در بخشی از این مراسم، با بیان اینکه مسأله عفاف و حجاب همیشه در آیین و سنت مردم ما نقش بی‌بدیلی داشته است، عنوان کرد: در قالب همکفری جمعی از هنرمندان و صاحبان ذوق و اندیشه، مقرر شد تا هیأت هنر و رسانه امسال بر حول مسأله عفاف و حجاب و بانوان تاثیرگذار قیام کربلا برگزار شود.

وی با اشاره به نامگذاری کتیبه امسال هنر و رسانه قم‌ به نام«بانوان عاشورایی»، گفت: این کتیبه به خانواده معظم شهدای استان اهدا خواهد شد.

نجابتی عنوان کرد: این کتیبه به خط رقاعیه و با اقتباس از آثار استاد ناصر طاووسی خلق شده است.

وی در پایان اضافه کرد: در پوستر هیأت هنر و رسانه قم‌ اسامی بانوان تاثیرگذار در حادثه کربلا به رشته تحریر درآمده است.

حامد حجتی از خادمان هیات هنر و رسانه قم نیز در ادامه، بیان داشت: فضای تولید محتوای جذاب، یکی از موضوعات و اموری است که در هیأت هنر و رسانه مورد توجه است.

وی با بیان اینکه معرفی و تبیین عملکرد و اقدامات بانوان عاشورایی در دستور کار هنر هیات و رسانه قم، قرار گرفته است، گفت: در همین خصوص بازخوانی حضور اجتماعی سترگ زنان در قیام عاشورا مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

حجتی تصریح کرد: هیأت هنر و رسانه ضمن حضور در آیین‌های ملی و مذهبی، تجلیل و تکریم از خانواده شهدا را جزو رسالت‌های خود می داند.

در بخش دیگری از این آیین از مادران شهیدان مهدی زاهدلویی از شهدای امنیت، مهدی ایمانی از شهدای مدافع حرم، حسین‌ مالکی‌نژاد از شهدای دفاع مقدس، حسن مختارزاده از شهدای مدافع حرم تقدیر شد.

گفتنی است هیات هنر و رسانه از یکشنبه ۸‌مردادماه جاری از ساعت ۲۱‌و‌۳۰ دقیقه شب در بلوار امین کوچه ۱۰، سالن هیات هنر و رسانه برقرار است.

انتهای پیام/