رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: رژیم بحرین شاگرد و جنود فرعون است و این شاگردان در ممالک خود همانند استاد خود عمل می‌کنند و به سنت فرعونیان عمل هم کردند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی ضمن محکوم کردن حرکت مذبوحانه رژیم آل بحرین در دستگیری و محاکمه شیخ عیسی قاسم گفت: عالمان دینی همیشه در طول تاریخ برای احیاء جامعه، در مسیر علم، کمال و معنویت بوده‌اند این مسیر و سنت آن‌ها بوده و اتفاقی است که برای حکومت‌ها ارزشمند  است.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء افزود: اگر نظام‌های سیاسی از عالمان و فرزانگان دینی بهره ببرند و سخنان و رهنمودهای آنان را در تقویت مجتمع‌ها بکار گیرند، قطعاً این جامعه رشد پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه گفت: اگر علما را از جامعه خود خارج کنند، جامعه جاهلی خواهد شد چون عالمان دینی همواره خیر و سلاح مردم و حکومت را خواسته‌اند و هدف آن‌ها غیر این هم نبوده است.

وی ابراز داشت: آیت الله شیخ عیسی قاسم هم یکی از عالمان و فرهیختگان برجسته است و تنها هدف او تقویت جامعه آرمانی و سالم بوده و غیر این خواسته ای نداشته  و حرکت این عالم برجسته فرصتی برای حکومت بحرین است، اگر عاقل باشند و صلاح کشور را  بخواهند، رهنمودهای شیخ عیسی را مورد توجه قرار خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی عنوان کرد: برخی زمامداران در نخستین اقدام برای ترویج فساد و ظلم، همه عالمان و فرهیختگان دینی را از کشور بیرون و با آن‌ها به شکل‌های مختلف مبارزه می‌کنند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء افزود: این حرکت رژیم مانند حرکت فرعون در مقابله با پیروان حضرت موسی است، برای ترویج ظلم، حضرت موسی و پیروان او را اخراج و با آن‌ها مقابله کردند، رژیم بحرین  این سنت فرعونیان را به ارث برده است.

این استاد حوزه گفت: در حقیقت رژیم بحرین  شاگرد و جنود فرعون است و این شاگردان در ممالک خود همانند استاد خود عمل می‌کنند و عمل هم کردند.

وی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه رسالت دارند، برنامه و اهداف دشمنان را تبیین کنند، در جامعه بین‌المللی و داخلی روشنگری نمایند و راه را برای رشد جامعه آماده کرده و تلاش کنند.