به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،سردار سرلشگر «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا جمعه شب در آیین تکریم پنجمین سالگرد درگذشت علی اکبر پرورش در درالقرآن علامه طباطبایی (ره) شهر قم اظهار کرد: بعضی وقت‌ها بین سیاست با دیانت و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،سردار سرلشگر «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا جمعه شب در آیین تکریم پنجمین سالگرد درگذشت علی اکبر پرورش در درالقرآن علامه طباطبایی (ره) شهر قم اظهار کرد: بعضی وقت‌ها بین سیاست با دیانت و اخلاق فاصله ایجاد می‌شود و دوری از قدرت کار بسیار سختی هست، و هر کس قدرت را در دست بگیرد، تحت تاثیر آن نیز قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پرورش، چون با قرآن محشور و به طور مستمر تضرع و زاری می‌کرد، قدرت بر او مسلط نشد لکن او برقدرت سیطره پیدا کرده بود.

رحیم صفوی یادآورشد: در جریان عزل بنی صدر از رئیس جمهوری زنده یاد پرورش در مجلس شورای اسلامی راجع بنی صدر گفت وگو کرد، ولی از عدالت خارج نشد، و اینکه آدم درباره دشمن خود نیز انصاف را رعایت کند سوژه ای مهمی به شمار می‌آید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از سال ۱۳۴۶ شاگرد استاد پرورش بودم،عنوان کرد: این استاد فرزانه هیچ گاه از صراط مستقیم الهی و خدمت به مردم و صراط مرجعیت، روحانیت و مجاهدت در راه خدا خارج نشد.

وی پرورش را یک آدم مطلوب قرآنی و اسلامی و تمام قد خدمتگزار شرح کرد و افرود: در مجلس خبرگان تدوین قانون بنیادی صحبت‌های این معلم اخلاق حول ولایت فقیه و ایجاد سپاه پاسداران قابل تامل هست.

آیین تکریم پنجمین سالگرد درگذشت سید علی اکبر پرورش با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حضور آیات استادی، مقتدایی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) شهر قم برگزار گردید.

سید علی‌اکبر پرورش متولد ۱۳۲۱ در اصفهان، فعال سیاسی – مذهبی و عضو حزب موتلفه اسلامی بود که در جریان انقلاب ۱۳۵۷ نقش فعال و محوری در شهر اصفهان داشت.

وزیر آموزش و پرورش، عضویت در مجلس خبرگان قانون بنیادی، عضو شورای عالی دفاع، قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و دو دوره نایب رئیسی مجلس از دیگر سوابق وی هست.

پرورش در ششم دی ماه ۱۳۹۲ در اصفهان به دیار حق شتافت.

انتهای پیام /ح

ولایتمداری و خدمتگزاری از ویژگی‌های بارز زنده یاد «پرورش» بود