حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی افزود:اعتاب مقدسه ظرفیت‌های بزرگی در جهان اسلام هستند، زیارت می‌تواند رمز وحدت در میان امت اسلامی باشد و در گسترش آموزه‌های قرآنی تاثیر بگذارد، جریان اسلام خواهی در دنیا منبعث از اشتیاق و دلدادگی در راستای توجه به اعتاب مقدسه است و باید این ظرفیت‌ها را به هم پیوند داد.

به گزارش شهرکریمه ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی عصر امروز در دیدار نمایندگان اعتاب مقدسه  با آیت‌الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اجتماع تولیت‌ آستان‌های مقدسه اظهار کرد: این اجتماع در مشهد برگزار شد و توافقنامه ای بین تولیت‌های آستان‌های مقدس در ایران، عراق و سوریه به امضا رسید.

وی ادامه داد: اعتاب مقدسه ظرفیت‌های بزرگی در جهان اسلام هستند، زیارت می‌تواند رمز وحدت در میان امت اسلامی باشد و در گسترش آموزه‌های قرآنی تاثیر بگذارد، جریان اسلام خواهی در دنیا منبعث  از اشتیاق و دلدادگی در راستای توجه به اعتاب مقدسه است و باید این ظرفیت‌ها را به هم پیوند داد.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺁﺳﺘﺎﻥ ﻗﺪﺱ ﺭﺿﻮﯼ افزود: باید در راستای ارائه خدمات بیشتر به زائرین در اعتاب مقدسه تلاش کنیم، بنا داریم اجلاس دوم اعتاب مقدسه را همزمان با عید مبعث در شهر کربلا برگزار کنیم و قصد داریم منشور حقوق زائرین را به عنوان یک سند عالی در این اجلاس به امضا برسانیم.

حسینی در پایان با اشاره به ضرورت کمک مراجع عظام به اعتاب مقدسه خاطرنشان کرد: توصیه‌های مراجع مورد توجه مدیران اعتاب مقدسه قرار می‌گیرد و این توصیه‌ها در سند حقوق زائرین هم لحاظ خواهد شد.