به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ، تولید کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی در داخل کشور هست. کشورمان عموما با واردات غیر رسمی کالای قاچاق رو به رو هست که باعث تضعیف تولید کالای داخلی شده هست. کشوری موفق هست که مردم تولیدات داخل کشور خود […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ، تولید کالای ایرانی نیازمند پشتیبانی در داخل کشور هست. کشورمان عموما با واردات غیر رسمی کالای قاچاق رو به رو هست که باعث تضعیف تولید کالای داخلی شده هست. کشوری موفق هست که مردم تولیدات داخل کشور خود را استفاده کنند. در کشور ایران تولید کنندگان توانمندی می باشند که حجم تولید کالاهایی قابل رقابت با کالای وارداتی را دارند اما بیشتر مردم ایران به سبب کیفیت خوب تر اقدام به خرید کالاها و لوازم بیگانه می کنند.

کم نیستند تولیدکنندگانی که در داخل کشور کالای با کیفیت تولید می کنند. اگر در کشور ایران برای مردم فرهنگ سازی شود که کالای ایرانی بخرند تولیدکنندگان هم به تولید کالای با کیفیت تشویق می گردند و آمار بیکاری در کشور کاهش می یابد.

هر ساله ۱۱ میلیون متر مربع پرده تزئینی در استان سمنان تولید می شود

زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است
به سراغ یک واحد تولیدی موفق در استان سمنان رفتیم. این واحد تولیدی با اراده ای ملی ناهمواری ها را پشت سر گذاشته و توانسته به موفقیت دست یابد. هر ساله ۱۱ میلیون متر مربع پرده تزئینی با تنوع ۲ هزار طرح تولید می شود. محصولی که زینت بخش خانه های ایرانی هست و زمینه صادرات ۲۰ هزار دلاری را فراهم کرده هست.

زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است

 

همه مراحل از تاب نخ تا بافت پارچه ۱۰۰ درصد ایرانی هست

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از   فخاریان مدیر صادرات کارخانه پرده تزئینی در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد فرآورده ها این واحد سال کنونی به صادرات اختصاص دارد، گفت: عمده صادرات ما به کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان و شمال غرب کشور هست اما هدف پایانی ما بازار مسکو هست.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر از ۲۰۰ نفر با کار در این واحد تولید نان آور خانواده می باشند و قرار هست با برطرف مشکلات و اجرای طرح توسعه ۱۰۰ نفر دیگر هم مشغول به کار گردند گفت: ما ماهیانه ۸۰ تن نخ پلی استر تولید داریم و می خواهیم تولیدات استان را به ۱۲۰ تن در ماه برسانیم.
زهره خانم یکی از طراحان پارچه پرده ای با اشاره به اینکه برای زیبایی کار باید دقت و ظرافت طراحی بالا باشد تا کار زیبا شود گفت: ما روی پارچه هایی که از قسمت بافندگی به ما تحویل می دهند طرح ایجاد می کنیم و فرآورده ها تولید گردیده ما درجه یک می باشند.

سمیرا خانم یکی از مشتریان با بیان اینکه جذابیت، تنوع طرح و رنگ و مرغوبیت بالا سبب انتخاب این پارچه پرده ایرانی هست گفت: باعث افتخار هر ایرانی هست که تولیدات خود ایران را خریداری کند.

مسیر تولید و صادرات با چالش هایی مواجه هست

زینتی که زینت بخش خانه های ایرانی است
  جعفری مدیرکارخانه با تاکید بر اینکه یکی از چالش های با اهمیت اقتصادی که در حال حاضر جامعه با آن روبروی بیکاری هست گفت: مشکل کلیدی ما افزایش نرخ کالاها و بی ثباتی بازار هست.

وی تصریح نمود: با افزایش کیفیت تولیدات روز به روز مشتریان بیشتری از تولیدات ما استقبال می نمایند و ما مشتریان بسیاری هم در استان سمنان و هم در تهران و سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه داریم.

علی اصغر جمعه ای ریاست اتاق بازرگانی استان سمنان با تاکید بر اینکه ما باید موانع تولید این واحدها را از هر لحاظی برطرف کنیم تا بتوانیم قسمت بیشتری از بازار داخلی و بازار منطقه را داشته باشیم، گفت: نگرش بخش دولتی در حوزه مالیات باید عوض شود و شرایطی فراهم شود تا امور مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی را برای ایجاد رونق تولید فرا بخواند و به آنان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مراجع خوب انسانی و حجم های اقتصادی در کشور باید برای تولید مطلوب به کار گرفته شود گفت: برای امنیت مالی فعالین اقتصادی در راه سرمایه گذاری باید زیر ساخت های لازم فراهم شود.

تولید کنندگان موفق کوشش می نمایند تا بتوانند با تولیدات با کیفیت و تامین رضایت حداکثری مشتریان بتوانند نیازها و تقاضای بازار را تامین کنند و قسمت بیشتری از بازار موجود را بدست آورند.

انتهای پیام / ق

گزارش از سمانه قربانی