مرجع تقلید شیعیان گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از کودکان و مردم یمن از گرسنگی و بیماری می‌میرند اما سازمان ملل و دیگر دستگاه‌های مربوطه سکوت اختیار کرده‌اند و همچنین ۴ سال است که به روی آنان بمب می‌ریزند اما کسی در رابطه با آن صحبتی نمی‌کند.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مدرسه حجتیه برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید از طلاب پشتیبانی کند، اظهار داشت: باید طلاب از قم به سراسر کشور مهاجرت کنند و به تبلیغ دین بپردازند تا دزدان مذاهب و ادیان نتوانند ضرری یا خللی به دین اسلام وارد کنند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اکنون جهان نمی‌تواند حکومت واحدی داشته باشد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از کودکان و مردم یمن از گرسنگی و بیماری می‌میرند اما سازمان ملل و دیگر دستگاه‌های مربوطه سکوت اختیار کرده‌اند و چهار سال است که به روی آنان بمب می‌ریزند و کسی در رابطه با آن صحبتی نمی‌کند با این شرایط آیا جهان می‌تواند حکومت واحدی داشته باشد؟

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم راهنمای زندگی انسان است، تصریح کرد: یک نوع نور حسی در جهان وجود دارد که برای راهنمایی و هدایت بشر است که انسان را از افتادن در چاله و چاه مواظبت می‌کند و دومین نوع آن نور قرآن بوده که راهنمای بشر درراه سعادت بوده و به‌نوعی قرآن راهنمای زندگی بشر است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: اکنون بسیاری از محققان می‌خواهند طرح حکومت واحدی را به جهان ارائه دهند و آن را پیاده کنند اما نمی‌دانند بشر با این اخلاق و خصوصیاتی که در حال حاضر دارد نمی‌تواند حکومت واحدی داشته باشد اما هنگامی‌که امام زمان (عج) ظهور کند عقل انسان کامل‌تر شده و در آن زمان حکومت واحدی را قبول می‌کند.

وی تأکید کرد: طرح حکومت واحدی امکان‌پذیر نبوده مگر هنگامی‌که عقل بشر کامل شود و آن‌هم هنگام ظهور امام عصر (عج) اتفاق می‌افتد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: دو نوع پیروزی در اسلام وجود دارد نخستین از آن پیروزی از برهان بوده و پیروزی دوم در زمانی رخ می‌دهد که امام زمان(عج) ظهور کند و در آن زمان اسلام غلبه کلی بر ادیان پیدا می‌کند.