[ad_1] حجت الاسلام سیدفرید حاج سیدجوادی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با ارزیابی عملکرد شورای عالی حوزه های علمیه در دوره های گذشته و شرایط کنونی حوزه های علمیه به بیان مهم ترین اولویت ها در دوره جدید پرداخت. وی رسالت شورای عالی حوزه های علمیه را سیاست گذاری […]

[ad_1]

حجت الاسلام سیدفرید حاج سیدجوادی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با ارزیابی عملکرد شورای عالی حوزه های علمیه در دوره های گذشته و شرایط کنونی حوزه های علمیه به بیان مهم ترین اولویت ها در دوره جدید پرداخت.

وی رسالت شورای عالی حوزه های علمیه را سیاست گذاری کلان دانست و گفت: شورای عالی حوزه های علمیه نیاز است فاصله خود را با مسائل اجرائی مشخص کند و از ورود در جزئیات اجرائی و عملیاتی پرهیز کند و نقش هدایت گرانه خود را پررنگ کند.

حجت الاسلام حاج سیدجوادی با اشاره به جایگاه شورای عالی حوزه علمیه در اولویت گذاری و ریل گذاری آینده حوزه های علمیه اظهار داشت: توجه و نگاه شورای عالی حوزه های علمیه باید به ده سال بعد باشد چرا که اگر امروز تصمیمی اتخاذ و عمل شود ده سال بعد نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به تصمیم ها و اولویت گذاری های کنونی شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در خوشبینانه ترین حالت به شرایط روز نگاه می کنیم و تصمیم می گیریم و تا عمل شود و منجر به خروجی شود، نتیجه آن ده سال طول خواهد کشید در نتیجه اقدامات حوزه های علمیه ده سال از جامعه عقب است.

حجت الاسلام سید جوادی وضعیت کنونی حوزه علمیه را منفعلانه دانست و گفت: امروز حوزه رویکرد پیرو پیدا کرده و جایگاه پیشوا ندارد و این بدین جهت است که نگاه مان به آینده نیست و امروز را می بینیم.

مشاور راهبردی مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه مرکز مدیریت به عنوان متولی آموزش و تربیت طلاب کشور نیاز حوزه علمیه را تشکیل ساختار و بخشی جدید برای بعد اجتماعی سیاسی روحانیت دانست و گفت: روحانیت در جامعه نقش اجتماعی و سیاسی دارد و این جایگاه در ذیل مرکز مدیریت نمی گنجد و لازم است ساختاری ورای مرکز مدیریت تاسیس شود تا این حوزه را مدیریت کند.

وی با توصیف ساختار اصناف در جامعه گفت: در حوزه پزشکی مثلا یک دانشکده پزشکی داریم و یک نظام پزشکی و همچنین در صنف مهندسین شرایط همین گونه است و روحانیت نیز برای حضور و انجام رسالت خود نیازمند این چنین ساختاری است.

حجت الاسلام حاج سید جوادی در پایان مهم ترین رویداد در دوره گذشته شورای عالی حوزه عای علمیه را تغییر مدیریت و انتصاب آیت الله اعرافی عنوان داشت و گفت: حقیقتا تغییر مدیریت همچون خونی جدید در تشکیلات و ساختار اداری حوزه های علمیه بود و تغییرات محسوسی را شاهد بودیم./۱۳۷۰/ت۳۱۰/ف

[ad_2]