[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در آیین بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله علی قدوسی(ره) که عصر امروز به همت مدرسه علمیه منتظریه(حقانی) و شهیدین به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله قدوسی عالم عامل بود و علی رغم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در آیین بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله علی قدوسی(ره) که عصر امروز به همت مدرسه علمیه منتظریه(حقانی) و شهیدین به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله قدوسی عالم عامل بود و علی رغم این که ایشان ۳۹ سال پیش به شهادت رسیدند اما شخصیت ایشان همچنان در چشم و دل ما زنده است و در زندگی خود حاضر می بینیم.

وی آیت الله قدوسی را سمبل اخلاق و خودسازی دانست و گفت: این عالم هیچ‌گاه سخنی را بر زبان جاری نمی کرد که خلاف آن را عمل کند؛ ایشان مستبد نبود و امکان انتقاد داشت و طلبه را حُر تربیت می کرد و اجازه می داد که از ایشان انتقاد کرده و با ایشان شوخی کنیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که آیت الله قدوسی در عمل استاد اخلاق بود، تصریح کرد: آیت الله قدوسی در اعمال خود اعم از رفت و آمد، پوشش و رعایت بیت المال بی عیب بودند؛ ایشان علی رغم این که از خانواده متمولی بود اما ساده زیست بود؛ این عالم، استاد اخلاق نگفتن و عمل کردن بود و با عمل کردن یاد می داد.

وی به تلاش آیت الله قدوسی در تربیت طلاب پرداخت و افزود: این عالم، فردی خود ساخته بود و با عمل خود رفتار خویش را القا می کرد؛ تذکرات دیگران، ایشان را نمی آزرد و هیچ کسی از تذکر ایشان ناراحت نمی شد؛ آیت الله قدوسی انسانی خودساخته و منظم بود و برای تربیت طلاب سرمایه گذاری می کرد و می سوخت تا تربیت کند.

حجت الاسلام نواب با بیان این که از آیت الله قدوسی فقه زندگی یاد گرفتیم، اظهار داشت: از کوچکترین مواعظ اعم از طرز نشست و برخاست تا مواعظ بزرگ برای طلاب بیان می کردند؛ ایشان سعی می کرد که در هر رشته ای، اساتید را برای طلاب فراهم کند.

وی با اشاره به تأکید آیت الله قدوسی نسبت به ضرورت یاری کردن انقلاب گفت: آیت الله قدوسی در بامداد انقلاب مسؤولیت را قبول کرد و حساس ترین پست یعنی دادستانی انقلاب را تحویل گرفت و کمک به انقلاب و امام راحل را ضروری می دانست.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: سالیان سال است که از ایشان جدا شده ایم اما سخنان ایشان را آویزه گوش خود کرده ایم؛ خودمان را ادامه دهنده راه ایشان می دانیم.

وی افزود: آیت الله قدوسی می خواست طلبه مهذب، با سواد، متخلق، اجتماعی، مردمی و بی تکبر باشد و تنها به دروس حوزوی اکتفا نکند، بلکه دیگر علوم را در ایام تابستان که دروس حوزوی تعطیل بود، فرا بگیرند./۸۲۲/پ۲۰۲/ف

[ad_2]