به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص کشور و جنگ ترکیبی که دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی مقابل مردم ما شروع کرده است، توقع می‌رود مسئولان برای مقابله […]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه،

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص کشور و جنگ ترکیبی که دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی مقابل مردم ما شروع کرده است، توقع می‌رود مسئولان برای مقابله و خنثی سازی تحرکات این عوامل بیگانه بیشتر پای کار باشند.

وی با بیان اینکه هدف جریان‌های تجزیه‌طلب و معاند در اقدامات ناجوانمردانه علیه مردم اصل اسلام بوده است، عنوان کرد: دشمن در اتفاقات اخیر با جریان‌سازی، تولید روایات دروغ و شایعات بزرگ همواره سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم را داشته که خوشبختانه با تبیین توفیقاتی که کشور در عرصه های مختلف از جمله حوزه‌های علمی، صنعتی، پزشکی و نظامی و… داشته به نحو شایسته از تزلزل و شک مردم علی خصوص جوان ها جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه فراجا یک ارگان ایثارگر و همواره به دنبال خدمت‌رسانی است اظهار کرد: فراجا خود را وقف نظام و مردم می‌کند و همواره برای پیشرفت در خدمت‌رسانی و ارتقای سطح امینت جامعه تلاش می‌کند.

میرحیدری با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه ما جامعه است، خاطرنشان کرد: فراجا امنیت را به صورت جامعه محور دنبال می‌کند و مردم دراین جامعه نقش اصلی را دارند که درهمین راستا طرح امنیت محلات را دنبال می‌کنیم همچنین با برگزاری نشست های رودر رو در مساجد به گفت‌وگو با مردم و پیگیری مشکلاتشان می‌پردازیم و مجموعه دفتر نظارت همگانی سامانه ۱۹۷ و دفتر پلیس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بصورت تخصصی و حضوری مشکلات مردم را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر یکی از اولویت‌های فراجا است گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر فقط به دنبال کشف نیستیم و بیشتر به صورت محله محور به دنبال رفع دغدغه‌ها درخصوص حضور فروشندگان و خرده فروشان مواد مخدر هستیم در همین راستا گشت‌های آشکار مبارزه با موادمخدر را درجهت پاک‌سازی محلات راه‌اندازی کرده ‌ایم و پیگیر پای کار آوردن دستگاه‌های مسئول برای درمان معتادان متجاهر حاضر در سطح شهر هستیم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ در قم داشتیم که از این میزان ۵۳ درصد نیازمند راهنمایی کارشناسان فراجا بوده و ۴۷ درصد نیز عملیاتی شده است و اولویت بندی این تماس ها شامل جرایم عمومی اموال و اشخاص، مباحث مربوط به راهور، نزاع و سرقت بوده است.

وی در خصوص جرائم مربوط به سرقت خاطرنشان کرد: در این حوزه با کمک مردم و توجه به اصل پیشگیری همچنین کمک گشت های رضوین بسیج، در سرقت مغازه‌ها ۴۰ درصد، منازل ۲۲درصد، خودرو ۳۲ درصد، موتورسیکلت ۱۷درصد و درقاپ‌زنی ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم.

میرحیدری با بیان این‌که در حوزه جرایم رایانه ای متاسفانه آمار و ارقام افزایشی بوده است، اضافه کرد: در این حوزه شاهد افزایش ۷.۹ درصدی هستیم، البته پلیس فتای استان قم در کشف وقوع جرم همواره جزء برترین‌های کشور بوده است اما باید در راستای ارتقای سطح دانش مردم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: در حوزه جرایم اقتصادی مربوط به احتکار شاهد افزایش ۸درصدی عملکرد فراجا در این حوزه بوده ایم و از ابتدای سال جاری تاکون ارزش ریالی کشفیات فراجا ۹۷۰ میلیارد ریال بوده است همچنین در ارتباط با برخورد با پرونده‌های بالای ۵ میلیارد ریال درحوزه قاچاق کالا با افزایش ۷درصدی مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان در خصوص آمارهای مربوط به مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در ارتباط با دستگیری قاچاقچیان در حوزه موادمخدر ۴۸درصد رشد عملکرد و همچنین افزایش ۱۷ درصدی در جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشتیم و میزان مجموع موادمخدر کشف شده در استان قم یک تن و ۹۰۰کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره اهمیت فعالیت های معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: ۶۸ مورد از پرونده هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده به مصالحه منجر شده و سعی داریم با اهتمام در این بخش شاهد کاهش میزان پرونده هایی باشیم که به دستگاه قضا ارسال می‌شود.