آیت الله کعبی گفت:دشمنان انقلاب اسلامی، انتخابات را به دلیل مخالف بودن آنان با نظام اسلامی تحریم و مردم را تشویق می کنند که در انتخابات شرکت نداشته باشند؛ اما باید این را بدانیم که شرکت مردم در انتخابات در امنیت و اقتدار ملی موثر است و لازم است این مسائل با جهاد تبیین بر مردم تبیین و تشریح شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله عباس کعبی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:دشمنان انقلاب اسلامی، انتخابات را به دلیل مخالف بودن آنان با نظام اسلامی تحریم و مردم را تشویق می کنند که در انتخابات شرکت نداشته باشند؛ اما باید این را بدانیم که شرکت مردم در انتخابات در امنیت و اقتدار ملی موثر است و لازم است این مسائل با جهاد تبیین بر مردم تبیین و تشریح شود.

آیت الله کعبی در پایان تاکید کرد باید همه مردم ایران و مسئولان پا به میدان انتخابات گذاشته و با شرکت پرشور خود در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی جواب دندان شکنی به دشمنی های دشمنان و کسانی که امنیت و اقتدار ملی ایران اسلامی را نمی خواهند، بدهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی سبب ظهور و بروز دین اسلام به عنوان نسخه ای پیروز بخش در جهان شد که اگر انقلاب اسلامی نبود، الحاد عملی و نظری در جهان گسترش پیدا می کرد و بعد از انقلاب اسلامی است که دیگر از شرق و غرب ملحد، خبری نیست و یا اگر هم هست، روز به روز رو به افول می باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاستگاه بلوک اسلامی در جهان را متاثر از حضرت محمد و آل محمد (ص) دانست و با اشاره به جنگ تمدنی مردم غزه با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: جنگ امروز در غزه، جنگ و جهاد تقابل تمدنی است، چیزی که همه به این امر معترف هستند.

وی افزود: تحولات جهان به نفع دین و آموزه های دینی درحال شکل گیری است و غزه، نقطه آغاز این تحولات است که این نیز به برکت انقلاب اسلامی و راهنمایی های امام راحل و راهبری های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله کعبی با بیان این که رژیم صهیونسیتی دست نازی ها در قتل عام مردم مظلوم را بسته است بیان داشت: آنچه در این بین قابل توجه است این که این قتل عام ها هیچ دستاوردی برای پیروزی و نجات رژیم صهیونسیتی نداشته و ندارد؛ چراکه هنوز ساختار نظامی حماس همچنان پابرجاست و آقای بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به دلیل حمایت از رژیم صهیونسیتی در انتخابات روبه رو شکست خواهد خورد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مقاومت اسطوره‌ای مردم غزه و نیروهای حماس سبب شکست رژیم صهیونسیتی در نبرد با غزه شده است اظهار داشت: مقاومت جانانه مردم غزه برگرفته از مقاومت اسلامی و فرهنگ و معارف اسلامی است و آنان جهاد و مقاومت را در مکتب امام حسین آموخته اند.

وی افزود: امروز مکتب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در همه جهان رو به گسترش است؛ چراکه مکتبی برخلاف مکتب تحجرگرایانه و مکتبی الهی و اسلامی است.

آیت الله کعبی بیان داشت: روحانیت باید نسبت به میدان تقابلی تمدن اسلامی با تمدن غربی و غیر اسلامی، علم و آگاهی داشته باشد و ویژگی ها و بایسته های تمدنی خود را شناخته و در این راستا گام های لازم و ضروری متناسب با نقش خود، گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی در دهه های گذشته و لزوم تبیین پیشرفت های انقلاب به آحاد جامعه افزود: انقلاب اسلامی در طول دهه های گذشته پیشرفت های بسیاری در عرصه های گوناگون علمی، نظامی و عرصه های گوناگون داشته است که در بسیاری از مواد پیشرفت های شگرفی است که لازم است این پیشرفت ها در جامعه تبیین شود.