[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نشست توسعه همکاری و تعامل علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام با سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی برگزار شد. در ابتدا این نشست حجت الاسلام حمید نگارش ضمن خیر مقدم به میهمانان آغاز […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نشست توسعه همکاری و تعامل علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام با سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی برگزار شد.

در ابتدا این نشست حجت الاسلام حمید نگارش ضمن خیر مقدم به میهمانان آغاز هفته پژوهش را به اساتید، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و پژوهش‌یاران تبریک گفت و اظهار داشت: باهمت و تلاش پژوهشگران، این پژوهشگاه توانست در بین مراکز علمی سپاه و نیروهای مسلح در جشنواره امام علی علیه السلام مورد تقدیر قرار گیرد و در اواسط سال ۹۸ نیز توانستیم ابلاغ قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام افزود: امیدواریم با تأسی به شعار هفته پژوهش امسال که پژوهش اثر بخش و هدفمند می‌باشد، بتوانیم آثار اثر بخش و تأثیرگذار به جامعه مخاطب خودمان عرضه کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در این جلسه نیز ضمن یادآوری دوره‌ای که مسئولیت پژوهشگاه را بر عهده داشت گفت: یکی از مقاطع به یادماندنی خدمت ۳۰ و چند سال بنده همان مقطعی است که در پژوهشگاه حضور داشتم.

وی ضمن تبریک هفتهٔ پژوهش و فناوری به پژوهشگران و دست اندرکاران امر پژوهش تأکید کرد: در علوم اسلامی آن علومی ارزشمند است که از راه توسل به دست بیاید و باید در محضر اهل بیت علیهم السلام تواضع کرد و از خرمن دانش آنها بهره‌مند شد.

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی با تأکید بر تعریف پژوهش و شعار هفته پژوهش، «پژوهش اثربخشی» بیان داشت: در تعریف پژوهش این‌گونه گفته‌اند، مطالعه‌ای آگاهانه، برنامه‌ریزی شده، روشمند، در رویارویی با مسائل پیچیده و مبهم به هدف ایجاد وضوح و یا رفع پیچیدگی از آن پدیده و مطالعه آگاهانه، یعنی مثل مطالعه یک انسان جاهل از یک پدیده نیست.

وی ادامه داد: فرق یک پژوهشگر و یک دانشجو در مطالعه این است که دانشجو برای آگاه شدن مطالعه می‌کند، ولی پژوهشگر مطالعه می‌کند تا بر دامنهٔ آگاهی دانشجو در رویارویی با مسائل پیچیده و مبهم بیفزاید.

وی افزود: شناخت دغدغه‌ها و مسائل نیروهای مسلح برای پژوهش هدفمند و اثر بخش مسئله‌ای مهم و ضروری است و درواقع چیزی که مسئله نیست را باید کنار گذاشت و ممکن است هزاران مسئله علمی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد که سؤال مخاطب نباشد و موجب حیرت او نشده باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در توضیح شناخت مسائل بیان داشت: آن چیزی که اباعبدالله علیه السلام خون پاکش را برای آن داد همان‌طور که در زیارت اربعین به آن اشاره شده، برای آن بود که گمراهی‌ها و سردرگمی‌ها از میان برود و نادانی به دانایی تبدیل شود و حوزهٔ دانش را بیفزاید.

وی افزود: معتقدم برای رسیدن به این مهم باید پژوهشگاه کمی پایش را فراتر از مرزهای خودش بگذارد و در شناخت مسائل و پاسخ به آن‌ها بیشتر تلاش نماید؛ و سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آمادگی کامل برای همکاری با پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام را دارد.

حجت الاسلام ادیانی در پایان از نمایشگاه دائمی آثار و محصولات پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام بازدید کرد.

[ad_2]