نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود و این علت استقبال از این محافل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با حضور در جمع عزاداران حسینی هیئت خادم الرضا(ع) در گفت وگو با خبرنگاران، با قدردانی از تلاش و توجه هیئت خادم الرضا(ع) به جوانان تصریح کرد: ما خیابان‌های اطراف هیأت را که نگاه می‌کردیم، ماشین‌های پارک شده و مردمی که خودشان را می‌خواستند به این هیئت برسانند نشان می‌داد که بیشتر جمعیت این هیأت متشکل از جوانان است.

وی افزود: همین که طبخ غذا در شب عاشورا به ۱۹هزار غذا رسیده به برکت خود حضرت است و این نشان از استقبال مردم از این هیئت است و به امید خدا خلوص و تلاش با هم عجین شود و در خدمت رسانی به اهل‌بیت(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا و اهل بیت (ع) موثر باشد.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص علت علاقه مردم به محافل عزاداری محرم گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود و این علت استقبال از این محافل است.

وی بیان داشت: امام حسین (ع) همه چیز را برای امت گذاشته است و در زیارت اربعین داریم که بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وحَیرَهِ الضَّلالَهِ، امام حسین (ع) خون قلبشان را دادند که دو کار را انجام دهند.

ذوالنوری اضافه کرد: یکی از کارها این است که بندگان خدارا از مسیر جهالت نجات دهد، و دیگری اینکه از حیرت و سرگردانی و پشت هر پرچمی راه افتادن، همه را پشت یک پرچم بیاورند و به امید خدا که ما نیز در همان مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام/