– خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، در کنار طرحهای ترافیکی که کموبیش با تصمیمگیریهای مسئولین در شهر اجرا میشود، وضع پروژهها و طرحهای عمرانی ترافیکی و آسان سازی در تردد نیز در افکار عمومی شهروندان از ارزش خاصی بهره مند هست، به همین […]
به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،
در کنار طرحهای ترافیکی که کموبیش با تصمیمگیریهای مسئولین در شهر اجرا میشود، وضع پروژهها و طرحهای عمرانی ترافیکی و آسان سازی در تردد نیز در افکار عمومی شهروندان از ارزش خاصی بهره مند هست، به همین دستاویز به سراغ عباس ذاکریان معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شهر قم رفتهایم تا از آخرین وضع طرحها و تصمیمگیریهای حملونقلی شهر شهر قم بهویژه در بخش ناوگان حملونقل عمومی شهر مطلع شویم.
تسنیم: وضع نوسازی ناوگان حملونقل عمومی شهر شهر قم به کجا رسید؟
در کمال تأسف نرخ هر دستگاه اتوبوس درونشهری نسبت به سالهای گذشته با افزایش سرسامآوری روبهرو شده هست، اتوبوسی که در ۲-۳ سال گذشته باقیمت ۳۰۰ میلیون تومانی قابل خریداری بوده امروز به بیشتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده هست که خرید و اضافهکردن آنها به ناوگان حملونقل عمومی شهرداری با این آرنج قیمتی اقدامی بسیار سخت و مشکل هست.
پای سخن مردم| شیر تو شیر نرخ لبنیات در شهر قم و آشفتگی بازار خشکبار در آستانه شب یلداطرح بازآفرینی شهری در ۱۴ محله استان شهر قم اجرا میشود۳۰۰ واحد مسکن مهر در استان شهر قم نیمهتمام هست
تسنیم: دولت برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی برنامهای دارد؟
تسنیم: شهرداری شهر قم برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و از رتبه خارج کردن اتوبوسهای کهنه چه اقدامی کرده هست؟
در کمال خوشبختی از ماه پیش مقدمات خرید ۲۳ دستگاه اتوبوس نو از یکی از شرکتهای داخلی فراهم و پایانی شده هست، این ۲۳ دستگاه اتوبوس جدید درونشهری تا انتهاء سال به ناوگان حملونقل عمومی شهر شهر قم تحویل داده میشود، علاوه بر این در روزهای موخر مقدمات خرید و اضافه کردن ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز در دستور کار شهرداری قرارگرفته که روند اجرایی شدن و خریداری پایانی آنها با فرایند قابل قبولی در حال دنبال شدن هست.
تسنیم: آیا شهرداری شهر قم برنامهای برای اورهال اتوبوسهای متوقفشده در پارکینگ دارد؟
در حال حاضر ۱۱۰ دستگاه اتوبوس کهنه در پارکینگهای شهرداری متوقف بوده که با توجه به مشکلات اقتصادی و ارزی حاکم در کشور و تحریمهای اعمالشده در راستای خرید اتوبوس درونشهری، برنامه اورهال کردن، بازسازی و با گرداندن آنها به چرخه حملونقل عمومی شهر شهر قم در دستور کار بوده و در صورت احتیاج اجرایی میشود.
تسنیم: شهرداری برای تأمین لاستیک اتوبوسهای درونشهری چه تدبیری اندیشیده هست؟
تسنیم: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قم چه فعالیتهایی انجام شده هست؟
بالغبر ۶ هزار دستگاه تاکسی در شهر شهر قم مشغول فعالیت بوده که در ماههای گذشته ۱۵۰۰ دستگاه از آنها نوسازی شده هست، در حال حاضر میانگین عمر تاکسیرانی شهرداری شهر قم ۵ سال هست، افزایش لوازم جانبی تاکسی مثل لاستیک یکی از مهمترین معضلات و چالشهای این بخش هست.
تسنیم: برنامه شهرداری برای خطکشی و انتصاب نشانه ها جدید راهنمایی و رانندگی در سطح شهر چیست؟
در مساله خطکشی معابر شهر شهر قم باید اعتراف کنیم که ضعفها و کاستیهای بسیاری وجود داشته که نباید بعدازاین شاهد انجام خطکشیهای سنتی و بدون الگو و منطق ترافیکی باشیم، برای خطکشی همراه با الگو و منطق برنامههای نوینی در شهرداری شهر قم در دستور کار بوده و در بعضی از معابر نیز در ماههای گذشته اجراشده هست.
تسنیم: برنامه شهرداری شهر قم برای کاهش گذر اجباری شهروندان از عرض خیابان و سوانح احتمالی حاصل از آن چیست؟
با برنامهریزیهای صورت گرفته در ماههای موخر ۵ دستگاه پل عابر پیادهرو در معابر پرتردد شهر انتصاب و راهاندازی شده هست، انتصاب و جانمایی ۳۷ پل عابر پیاده نیز بر مبنای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور استان در نقاط متفاوت شهری در دستور کار شهرداری شهر قم قرارگرفته هست.
تسنیم: به چه سبب قول شهرداری شهر قم در مکانیزه کردن ۱۰ پل عابر پیاده اجرایی نشد؟
بر طبق برنامه شهرداری شهر قم سال کنونی باید ۱۰ پل عابر پیاده پرتردد شهر مکانیزه میشد اما در کمال تأسف تاحالا هیچ تقاضاکننده و سرمایهگذاری برای مکانیزه کردن و سرمایهگذاری در این بخش اعلام آمادگی نکرده هست، برای مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده تاحالا ۳ مناقصه انجامشده اما مشکلات ارزی علت شده سرمایه گذران تمایلی برای سرمایهگذاری در این بخش نداشته باشند.
Saturday, 15 June , 2024