شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن سالروز تولدخواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری،فرهنگی شهر کریمه، هم‌زمان با پنجم اسفند ماه سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی این روز را به جامعه مهندسین ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام شهرداری قم به این شرح است:

به نام خداوند بخشایشگر مهربان

اساس هستی جهان برمبنا و قواعدی الهی استوار است که طبیعت را می‌سازد و علم امروز انسان توانسته است ذره‌ای ناچیز از آن را کشف و شناختی به اندازه دانش خود را از آن به دست آورد، شناختی که منجر به استفاده از ساختار و قوانین طبیعی در رفع نیازهای انسان شده است.

با تلاش برای کسب آگاهی و شناخت، دانش به دست می‌آید در مسیری برای بهتر زیستن بشر، ساختن محیط پیرامون کلونی‌های جمعیتی و رفع نیازهای انسان اجتماعی، که قدمتی به اندازه عمر آدمی دارد و در اعصار مختلف انسان با رشد دانش و توسعه تفکر توانسته است رفاه بیشتر را برای خود در زندگی به ارمغان بیاورد.

هندسه و مهندسی همان پایه و اساس دانش است که تبلوری است از نمود طبیعت در مصنوعات بشر، علمی برآمده از فلسفه شناخت و آمیخته با قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل آدمی تا در تمرکز بر خواسته‌های انسان در اعصار زمان، ابزار را به خدمت درآورد تا اجزای گوناگون زندگی آدمی را بسازد.

فرا رسیدن سالروز تولد فیلسوف اندیشمند ایرانی، استاد البشر، علامه دهر خواجه نصیرالدین طوسی و روز “مهندس” را به تمامی تلاشگرانی که با پرورش ذهن خود، مسیری را در جهت رفاه حال مردم ساختند و با علم و دانش خود حرکت در مسیر تعالی، رشد و شکوفایی اجتماعی را فراهم آوردند، صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم موفقیت همواره همراه لحظه لحظه زندگی‌تان باشد.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم