[ad_1] ارتقای سطح مهارتی و حرفه ای خبرنگاران قم پیگیری می شود به گزارش شهرکریمه محمدجواد محرابی با اشاره به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مرکز مطالعات توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در این استان افزود: این برنامه آموزشی شهریور ماه امسال به مدت […]

[ad_1]

ارتقای سطح مهارتی و حرفه ای خبرنگاران قم پیگیری می شود

ارتقای سطح مهارتی و حرفه ای خبرنگاران قم پیگیری می شود

به گزارش شهرکریمه محمدجواد محرابی با اشاره به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مرکز مطالعات توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در این استان افزود: این برنامه آموزشی شهریور ماه امسال به مدت پنج هفته در دو روز پنجشنبه و جمعه و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت فشرده ترتیب خواهد یافت.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای خبرنگاران استان ادامه داد: این دوره با حضور بهترین اساتید حوزه ارتباطات کشور و فعالان باسابقه روزنامه نگاری برنامه ریزی شده است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، هدف از این دوره‌های آموزشی را ارتقای سطح کیفی خبرنگاری در استان دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف مرکز مطالعات توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش خبرنگاری است که در این زمینه همکاری خوبی میان این مرکز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سال‌های اخیر شکل گرفته است.

محرابی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای دانش علمی روزنامه نگاران و خبرنگاران فعال رسانه‌های استان یکی از برنامه‌های جدی، اداره کل فرهنگ وراشاد اسلامی قم است که می‌توان از این دوره آموزشی به عنوان عالی‌ترین دوره آموزش روزنامه نگاری غیردانشگاهی از آن یاد کرد.

وی ادامه داد: پس از دوره آموزشی مبتدی، کسانی که موفق به سپری کردن این دوره باشند، در دوره تکمیلی شرکت کرده و در نهایت به این افراد مدرک معتبر از وزرات ارشاد داده می‌شود که این مدرک جزو معتبرترین مدارک آموزش روزنامه نگاری است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: اولویت شرکت در این دوره‌های آموزشی با خبرنگاران رسانه‌های استان است و در صورت وجود ظرفیت خالی، از روابط عمومی دستگاه‌های مختلف استان به صورت محدود نیز در این دروه دعوت می‌شود.

محرابی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری بهتر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان به مناسبت روز خبرنگار گفت: جزئیات این جشنواره به زودی در نشسست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تشریح می‌شود.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می‌باشد.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]