[ad_1] ازدواج بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح پیوند آسمانی به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی ظهر امروز در نشست خبری تبیین طرح ملی پیوند آسمانی که در سالن آیت‌الله حائری مجتمع دارالولایه جمکران برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه بحث ازدواج در جامعه جدی گرفته نشده است، پرداختن به این مسئله بسیار ضروری است […]

[ad_1]

ازدواج بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح پیوند آسمانی

ازدواج بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح پیوند آسمانی

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی ظهر امروز در نشست خبری تبیین طرح ملی پیوند آسمانی که در سالن آیت‌الله حائری مجتمع دارالولایه جمکران برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه بحث ازدواج در جامعه جدی گرفته نشده است، پرداختن به این مسئله بسیار ضروری است و جا دارد نهادهای مختلف در این عرصه ورود کرده و زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند.

وی افزود: طرح ملی پیوند آسمانی از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در حال اجراست و همچنین این طرح برای ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور ارسال‌ شده که می‌توانند نسبت به اجرای آن در سطح استان، شهر و روستاها اقدام کنند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه بابیان اینکه نقشه دشمن برای ایران اسلامی همانند توطئه برای مسلمانان اندلس است، تصریح کرد: موضوعاتی از جمله حجاب اجباری و دختران خیابان انقلاب توطئه‌هایی است که با هدف سیاسی پایه‌گذاری شده است.

 

نبوی با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام بیان کرد: راه درست پاسخگویی به نیاز‌های جنسی انسان ازدواج است و اسلام تأکید بسیاری به ازدواج داشته است و قرآن به دیگران دستور می‌دهد که زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند و در این راستا همه‌کسانی که کاری از دستشان برمی‌آید وظیفه دارد.

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از طریق اشاعه فساد، بی‌بند و باری، بی‌حجابی و ولنگاری است گفت: الگوسازی زندگی معصومین(ع) برای جامعه به‌ویژه نسل جوان را بسیار ضروری است، ازدواج یکی از این الگوها است و اسلام نیز هم جوانان را ترغیب به ازدواج‌ کرده است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در کشور ۷۰ هزار مسجد وجود دارد که مبلغان به ۳ هزار و ۳۰۰ مسجد اعزام می‌شوند، عنوان کرد: طرحی تحت عنوان پیوند آسمانی از حدود یک سال و نیم گذشته با هدف احیا سنت الهی ازدواج به مساجد ابلاغ شد تا شورایی با حضور ائمه جماعات، هیئت امنای مسجد و افراد مورد قبول محل تشکیل شود.

نبوی خاطرنشان کرد: در طرح پیوند آسمانی ۴۸ هزار ۹۰۰ نفر از افرادی که مستعد ازدواج بودند شناسایی شدند و با اجرای این طرح تاکنون ۱۹ هزار ۴۸۸ ازدواج کرده‌اند، در کنار امر ترغیب به ازدواج این شورا موفق شده تعداد ۱۰ هزار و ۳۳۴ مورد پیشگیری از طلاق در خانواده‌ها را نیز عملیاتی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]