[ad_1] استمرار انقلاب در گرو احیای مساجد است به گزارش شهرکریمه مرتضی نجفی قدسی پنجشنبه شب در چهارمین همایش سیدالعابدین(ع) که با حضور مسؤولان کانون‌های مساجد استان هرمزگان در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه علامه طباطبایی بسیار شیفته اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بود اظهار کرد: برخی بخاطر اینکه این شخصیت از […]

[ad_1]

استمرار انقلاب در گرو احیای مساجد است

استمرار انقلاب در گرو احیای مساجد است

به گزارش شهرکریمه مرتضی نجفی قدسی پنجشنبه شب در چهارمین همایش سیدالعابدین(ع) که با حضور مسؤولان کانون‌های مساجد استان هرمزگان در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه علامه طباطبایی بسیار شیفته اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بود اظهار کرد: برخی بخاطر اینکه این شخصیت از روش تفسیری قرآن به قرآن استفاده می‌کرد وی را محکوم به دوری از عترت دانسته و نسبت به این عالم ظلم می‌کردند درحالی‌که روایت اهل‌بیت(ع) نیز در تفسیر المیزان مورد استفاده قرار گرفته است و علامه شیوه تفسیر قرآن به قرآن را نیز از اهل بیت(ع) گرفته که در این روش آیات معنای یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروزه تفسیر المیزان در دنیا می‌درخشد و به گفته آیت الله جوادی آملی این تفسیر تا قیامت باقی خواهد ماند و از جمله این تعابیر در مورد المیزان از بزرگان بسیار مطرح شده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: علامه ۲۳ سال روزی ۱۶ ساعت تلاش علمی داشت تا توانست تفسیر المیزان را ارائه دهد که امیدواریم این اثر توسط بزرگان حوزه برای استفاده اقشار مختلف جامعه ساده‌نویسی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از این نوع تجمعات بیشترین بهره برداری را داشته باشیم، عنوان کرد: مساجد امروز وضعیت مطلوبی ندارند چرا که از ۷۵ هزار مسجدی که برای شیعیان در سطح کشور ساخته شده است حدود ۳۵ هزار مسجد امام جماعت دارند که همه این مساجد نیز سه وعده نماز را در برنامه خود ندارند.

نجفی قدسی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری برای مساجد یکی از مهم ترین مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ هیئت‌ها نیز باید در مساجد برگزار شود در حالی‌که امروز فعالیت های دارالقرآنی هم به خانه‌ها کشیده شده است.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری رسالت احیای مساجد را بر عهده دارند به همین علت این کانون‌ها اهمیت بسیاری دارند و ما باید از روزی بترسیم که مساجد ما خالی از جمعیت باشد.

نجفی قدسی تصریح کرد: هر چند عملکرد اشتباه برخی مسؤولان موجب فقر و به دنبال آن بی دینی برخی افراد شده است اما مردم نیز باید بدانند که مسجد خانه خداست و نباید ارتباط خود را با خانه خدا کم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید شلوغ باشند و هر فکر و جمعیتی در مساجد امکان حضور داشته باشد، مطرح کرد: انقلاب از مساجد شروع شده و استمرار آن نیز با احیای مساجد امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی محوریت قبولی اعمال را اقامه نماز دانست و تصریح کرد: امیدواریم با احیای مساجد و فراگیری فرهنگ اقامه نماز، جامعه از دردها و آسیب‌ها در امان بماند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]