[ad_1] افزایش آمار صادرات سنگ استان قم به ۶ میلیون دلار به گزارش شهرکریمه صادق معصومی ظهر امروز در نشست خبری مسؤولان خوشه سنگ استان قم که در سالن جلسات ساختمان شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام مسؤولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در توسعه خوشه سنگ عنوان کرد: این […]

[ad_1]

افزایش آمار صادرات سنگ استان قم به 6 میلیون دلار

افزایش آمار صادرات سنگ استان قم به ۶ میلیون دلار

به گزارش شهرکریمه صادق معصومی ظهر امروز در نشست خبری مسؤولان خوشه سنگ استان قم که در سالن جلسات ساختمان شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام مسؤولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در توسعه خوشه سنگ عنوان کرد: این خوشه از سال ۹۵ اقدامات خود را با رویکرد افزایش کیفیت و بهره‌وری دنبال کرده است و علاوه بر تشکیل کارگروه‌های مختلف در راستای توسعه بازار سنگ استان در کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، روسیه و ترکیه گام‌های قابل توجهی برداشته است.

وی اضافه کرد: هشت معدن فعال در استان قم وجود دارد که بیشتر آن‌ها معدن گرانیت و شبهه‌گرانیت است اما تمایل بازار ایران کمتر به گرانیت است هر چند مصرف بازار بین‌المللی کشش قابل توجهی به گرانیت دارد اما هنوز نتوانسته به جایگاه مورد نظر در سطح بین‌المللی برسیم.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان در استان قم سنگ را یک صنعت از بین رفته می‌دانستند اما با اتفاقاتی که به واسطه خوشه سنگ رقم زده شد امروز از این صنعت به‌عنوان یک صنعت مهم نام می‌برند.

وی با بیان اینکه ما در گروه پنج استان برتر در حوزه تولید سنگ هستیم، گفت: از نظر کمیت رتبه چهارم و از نظر کیفیت نظر رتبه‌های دوم یا سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

معصومی ادامه داد: در خوشه سنگ به دنبال توسعه بازار و صادرات خود هستیم چراکه وضعیت صادرات امروز ما مطلوب نیست و باید سهم بیشتری را به خود اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: قبل از آغاز فعالیت خوشه سنگ، آمارهای رسمی صادرات سنگ استان قم کمتر از ۱۰۰ هزار دلار بود اما بعد از توسعه فرهنگ صادرات توانستیم این آمار را به بیش از ۶ میلیون دلار برسانیم که ظرفیت افزایش این آمار بازهم وجود دارد.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم از هماهنگی‌های انجام شده برای ایجاد شهرک صنعتی تخصصی سنگ استان قم یاد کرد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد موافقت‌ها گرفته شده است که امیدواریم با قطعی شدن این تصمیم، بتوانیم با یک شهرک تخصصی در حوزه توسعه صنعت سنگ یک گام بزرگ را برداریم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]