[ad_1] بازگشت به زندان در قم از ۳۸ درصد به ۱۴ درصد رسید به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید علی تهامی در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان که درسالن همایش مجتمع آموزش روحانیون و قضات برگزار شد،اظهار داشت:در ۲۲۳ کشور جهان ۱۱ میلیون زندانی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به آمریکا با ۲میلیون […]

[ad_1]

بازگشت به زندان در قم از ۳۸ درصد به ۱۴ درصد رسید

بازگشت به زندان در قم از ۳۸ درصد به ۱۴ درصد رسید

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید علی تهامی در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان که درسالن همایش مجتمع آموزش روحانیون و قضات برگزار شد،اظهار داشت:در ۲۲۳ کشور جهان ۱۱ میلیون زندانی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به آمریکا با ۲میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی است.

وی افزود:عمده مشکلات زندان کمبود منابع مالی و انسانی است، سرانه درآمد ملی آمریکا و اروپا را بررسی کرده و مشخص شد ۱۶۹ درصد سرانه درآمدی خود را صرف هزینه زندان‌ها کردند.

مدیرکل زندان‌های استان قم تصریح کرد:در استان قم حدود ۷ درصد از سرانه درآمد ملی هزینه زندان شده است،در قم از هر ۳۳ زندانی یک نیرو به آن‌ها اختصاص دارد.

تهامی بیان کرد:در آمریکا و کشورهای اروپایی ۵۰ درصد زندانیان بازگشت مجدد دارند که در سوئد که آمار بهتری دارد بازگشت زندانیان ۴۳ درصد است.

وی افزود: بازگشت زندانیان استان قم به زندان ۳۸ درصد است که این آمار با کمک مقام‌های قضایی استان و در رأس همه آن‌ها حجت‌الاسلام خلیلی، محکومینی که ۶ ماه اقامت در زندان داشتند بازگشت ما ۱۴/۵ درصد رسیده است.

مدیرکل زندان‌های استان قم تصریح کرد:با استانداردهای جهانی فاصله‌داریم ولی مواردی که ما را ازدیگرکشورها متمایز می‌کند این است که اگرچه ازنظر تعداد، نیروهای ما کم است ولی نیروهایی دانا و توانمند و کاربرد مشغول فعالیت هستند.

تهامی بیان کرد: درزمینهٔ بازگشت به زندان در استان قم ظرف ۳ سال از ۳۸ درصد به ۱۴/۵ درصد کاهش پیداکرده است که این موضوع با تلاش جهادی مدیران قضایی استان محقق شد.

وی افزود:با اتکا به سرمایه اجتماعی و انسانی دانا و توانا و کاربرد و مدیریت جهادی و با اتکا به روحیه جهادی که در رئیس قوه قضاییه وجود دارد و همگان به آن اذعان دارند به نقطه مطلوب رسیده و بر مشکلات فائق می‌آییم.

مدیرکل زندان‌های استان قم تصریح کرد:همه راهکارهای شرعی و قانونی برای رفع مشکلات موجود است و ظرفیت‌های خوبی در قوه قضایی موجود است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بخشی از مشکلات مالی و نیروهای انسانی قابل‌حل است.

تهامی بیان کرد:اگر بتوانیم موضوع اشتغال زندانیان را فراهم کنیم اقدام بسیار خوبی انجام‌شده است، در سال ۹۵، ۲۹۰ اشتغال برای زندانیان استان ایجاد شد و امسال به ۶۵۰ نفر رسیده است که حقوق‌بگیر هستند و تا پایان امسال هزار نفر از زندانیان حقوق‌بگیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:اشتغال در توانمندی زندانیان و مددجویان نقش مهمی دارد و دارای ثمرات بسیار خوبی است و سبب کمک به تولید داخلی می‌شود، ازجمله ثمرات آن رفع مشکلات معیشتی خانواده زندانیان و کاهش آسیب‌های درون زندان و کاهش بازگشت مجدد به زندان و همچنین صرفه‌جویی در بیت‌المال می‌شود.

استفاده از کارکنان مجرب در استان‌ها مورد تأکید قوه قضاییه باشد

مدیرکل ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری استان قم نیز گفت: استفاده از کارکنان مجرب در استان‌ها باید مورد تأکید قوه قضاییه باشد، موازی کاری برخی واحدها یکی از مشکلات است و اگر بتوان آن‌ها را با یکدیگر تلفیق کرد بازدهی آن بهتر می‌شود.

ابوالفضل سلامی اظهار داشت:کارکنان دستگاه قضایی استان قم ازجمله سالم‌ترین کارکنان دستگاه قضایی کشور هستند.

وی افزود:تصویب شدن مشاغل قوه قضاییه به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور و موضوع تکریم کارکنان قوه قضاییه ازجمله موضوعاتی است که باید موردتوجه باشد.

مدیرکل ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری استان قم تصریح کرد: موضوع تحریم یکی از مشکلات کشور است علاوه بر توجه به ارتقای تکریم ارباب‌رجوع دستگاه قضایی نسبت به بهبود فضای کار و ارتقای تکریم کارکنان توجه شود.

‌سلامی عنوان کرد:یکی از آسیب‌هایی که وجود دارد اینکه فردی بازنشسته می‌شود به‌کل از سیستم جدا می‌شود و از سرمایه وی استفاده نمی‌شود و باید از آن شخص به‌عنوان مشاور استفاده شود.

وی افزود: باید درزمینهٔ استخدام‌ها به مدارک تحصیلی مرتبط درزمینهٔ سیستم قضایی توجه شود، در پست‌های استانی مدارک تحصیلی افراد به آن نمی‌خورد و باید تبدیل وضع نیروهای شرکتی و قرارداد مورد تأکید باشد و مشکل آن‌ها رفع شود، برخی افراد ۱۰ سال سابقه کاردارند ولی استخدام نمی‌شوند.

مدیرکل ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری استان قم خاطرنشان کرد:استفاده از کارکنان مجرب در استان‌ها باید مورد تأکید قوه قضاییه باشد، موازی کاری برخی واحدها یکی از مشکلات است و اگر بتوان آن‌ها را با یکدیگر تلفیق کرد بازدهی آن بهتر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]