[ad_1] تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان قم به گزارش شهرکریمه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عصر امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و با حضور و سخنرانی معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد. معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده در […]

[ad_1]

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان قم

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان قم

به گزارش شهرکریمه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عصر امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و با حضور و سخنرانی معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده، در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده در این جلسه، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی برپایی و تحقق عدالت بوده است،گفت: از عدالت تعاریف فلسفی متفاوت و متنوعی شاهد هستیم، یکی از ابعاد عدالت بعد عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که باید موردتوجه مسئولان و مدیران اجرایی کشور قرار گیرد.

معصومه ابتکار یکی از شقوق عدالت از نگاه قرآنی را عدالت جنسیتی خواند و عنوان کرد: سیره ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) همگی حاکی از این بوده که زن و مرد از نفس واحده خلق‌شده‌اند، بنابراین برای برپایی عدالت جنسیتی باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کافی داشته باشیم.

همچنین در این جلسه، جواهری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگ‌کننده معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تصویب نوزدهمین سند را متعلق به استان قم برشمرد و افزود: این سند در هر استانی به دلیل متفاوت بودن مسائلش شکل خاص به خود را گرفته است، تفاوت این سند با سایر اسناد کتابخانه‌ای نبودن آن و کاربردی بودن سند است.

پیش از استان قم این سند در ۱۸ استان کشور به تصویب رسیده بود،همچنین صدیقه صدیق تقی زاده در این جلسه به‌عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم منصوب و از خدمات زمانی معاون امور بانوان استانداری تقدیر به عمل آمد و به‌عنوان مدیرکل تحول و نوسازی استانداری قم منصوب شد.

یادآور می‌شود در پایان جلسه، سند ارتقاء زنان خانواده با ۱۹ رأی مأخوذه و ۱۵ موافق ۴ مخالف به تصویب رسید،این سند دارای ۱۷۶ شاخص در ۸ محور آموزش، اشتغال، بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی، حقوق و امنیت است.

انتهای پیام/۱۱۱

 

[ad_2]