[ad_1] تلاش برای افزایش صادرات کفش قم به پاکستان به گزارش شهرکریمه سید مجتبی فرهادی قمی ظهر امروز در جلسه میز ملی توسعه صادرات کفش و صندل در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت صادرات کفش اظهار کرد: میانگین نسبت ارزش صادرات کفش به وزن این کالا از […]

[ad_1]

تلاش برای افزایش صادرات کفش قم به پاکستان

تلاش برای افزایش صادرات کفش قم به پاکستان

به گزارش شهرکریمه سید مجتبی فرهادی قمی ظهر امروز در جلسه میز ملی توسعه صادرات کفش و صندل در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت صادرات کفش اظهار کرد: میانگین نسبت ارزش صادرات کفش به وزن این کالا از میانگین کالاهای دیگر صادراتی ایران بالاتر است و به همین دلیل صادرات آن اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه کفش جزو کالاهای اصلی صادرات استان قم است ادامه داد: برنامه‌های ترویج تجارت خارجی(اعزام و پذیرش هیأت تجاری و حضور در نمایشگاه‌های خارجی) و مطالعه کشورهای هدف صادراتی توسط اتحادیه صادرکنندگان کفش ماشینی استان قم تدوین شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مشکل تامین مواد اولیه الکل و دی او پی موجب کاهش تولید و از دست رفتن مشتریان خارجی صنعت کفش استان شده است، پتروشیمی‌ها هم مواد اولیه را با ۲۰ تا ۳۰ درصد گران تر از قیمت صادراتی به تولیدکنندگان داخلی عرضه می‌کنند که زمینه مزیت قیمتی را برای کشورهای رقیب فراهم کرده است.

فرهادی قمی تولید الکل موردنیاز صنعت کفش کشور را کافی ندانست و تصریح کرد: ظرفیت تولید الکل شازند اراک در بیشترین حالت هزار و ۳۰۰ تن است که جوابگوی نیاز داخل نیست و نیاز به واردات است.

وی ادامه داد: پاکستان یکی از بازارهای جدید صنعت کفش استان قم است که قابلیت افزایش صادرات کفش به این کشور وجود دارد و با توجه به اینکه ایران با پاکستان تعرفه ترجیحی دارد، بر اعزام هیأت تجاری صنعت کفش قم به پاکستان تاکید داریم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش صادرات کالاهای صادراتی به کشورهای مجاور است تا در مجموع رقم صادرات ایران افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]