[ad_1] جشنواره «سیره امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها با گستره ملی» برگزار می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی‌راد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری سومین جشنواره علمی سیره امام رضا(ع)، آموزه‌ها و کارکردها با گستره ملی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره علمی در دهه کرامت و با مشارکت شهر […]

[ad_1]

جشنواره «سیره امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها با گستره ملی» برگزار می‌شود

جشنواره «سیره امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها با گستره ملی» برگزار می‌شود

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی‌راد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری سومین جشنواره علمی سیره امام رضا(ع)، آموزه‌ها و کارکردها با گستره ملی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره علمی در دهه کرامت و با مشارکت شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم افزود: این جشنواره در ۵ محور کرسی ترویجی- نشست علمی، سیره امام رضا(ع) در گفتار استادان حوزه و دانشگاه؛ رادیو معارف- برنامه « اندیشه‌ها»، طرح مدرسه تابستانی رضوی، سومین همایش علمی سیره امام رضا و نمایشگاه کتاب رضوی برگزار می‌شود.

وی محور نخست این جشنواره را کرسی ترویجی- نشست علمی عنوان و تصریح کرد: کرسی ترویجی« رویکرد تمدنی به سیره امام رضا(ع)»، کرسی ترویجی« سیره پژوهی امام رضا(ع): مبانی و قواعد»، نشست علمی« مدیریت در سیره امام رضا» و نشست علمی «کتاب رضوی در آینه پژوهش که به نقد و بررسی کارنامه نشر آستان قدس رضوی» در موضوع امام رضا(ع) می‌پردازد؛ مهم‌ترین برنامه‌های نخستین محور جشنواره علمی سیره امام رضا(ع) هستند.

راد طرح مدرسه تابستانی رضوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح در ۶ محور سبک زندگی رضوی با تأکید بر مسائل زن و خانواده، مدرسه میراث تفسیری و حدیثی امام رضا(ع)، سبک زندگی رضوی با تأکید بر مسائل زن و خانواده، مدرسه میراث تفسیری و حدیثی امام رضا(ع)، سبک زندگی رضوی با تأکید بر مسائل زن و خانواده و مدرسه میراث تفسیری و حدیثی امام رضا(ع) انجام می‌شود.

مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم همچنین از برگزاری سومین همایش علمی سیره امام رضا(ع)، آموزه‌ها و کارکردها در قم خبر داد و افزود: این همایش یکشنبه ۲۳ تیرماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی نخستین پنل سومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) را سیره مدیریتی امام رضا(ع) عنوان و به موضوعات موردبررسی در این پنل پرداخت و ابراز کرد: آینده‌پژوهی در سیره امام رضا(ع)، مدیریت بحران امامت در سیره امام رضا(ع) و روش‌شناسی سیره مدیریتی امام رضا(ع) سه موضوع مورد بررسی در این پنل هستند.

راد دومین پنل سومین همایش علمی سیره امام رضا(ع)؛ آموزه‌ها و کارکردها را سیره امام رضا(ع) در تبیین حکمت شیعی عنوان کرد و ادامه داد: سومین پنل میراث و آموزه‌های فقهی امام رضا(ع) بوده که شامل موضوعات میراث فقهی امام رضا(ع)؛ گونه‌ها و اعتبار، فلسفه فقه در احادیث امام رضا(ع) و قواعد استنباطی فقهی در احادیث امام رضا(ع) می‌شود.

مسئول نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در قم با اشاره به مراکزی که در برگزاری سومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) مشارکت دارند، عنوان کرد: انجمن مدیریت حوزه علمیه قم و انجمن کلام حوزه علمیه قم دو مرکزی هستند که ما را در برگزاری این همایش یاری می‌کنند.

راد در پایان از برگزاری نمایشگاه کتاب رضوی خبر داد و گفت: این نمایشگاه در دهه کرامت در چهار راه شهدا، ابتدای صفاییه، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه برپا می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]