[ad_1] حمایت از ۲۰۰ خانوار نیازمند در قم توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان به گزارش شهرکریمه بهزاد کریم پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به سابقه بنیاد دست‌های مهربان اظهار کرد: این بنیاد در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی تاسیس شد و تاکنون ۱۴ شعبه فعال در […]

[ad_1]

حمایت از 200 خانوار نیازمند در قم توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان

حمایت از ۲۰۰ خانوار نیازمند در قم توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان

به گزارش شهرکریمه بهزاد کریم پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به سابقه بنیاد دست‌های مهربان اظهار کرد: این بنیاد در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی تاسیس شد و تاکنون ۱۴ شعبه فعال در سراسر کشور ایجاد کرده است، هدف اصلی بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: اهدای سبد کالا و پرداخت مستمری به صورت ماهیانه جزو خدمات روزمره به مددجویان است، خدمات درمانی هم به مددجویان داریم که برای این کار درمانگاه سبحان تجهیز شده است و در این درمانگاه ارائه خدمات دندان پزشکی و روان شناسی دنبال شده و پزشک عمومی و پزشک متخصص حضور پیدا می‌کند.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان افزود: تعداد خانواده‌های زیر پوشش این بنیاد در کشور بیش از ۱۵ هزار خانوار و در استان قم ۲۰۰ خانوار است. واحد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شعبه قم فعال بوده و آموزش کارهای دستی مثل قالی بافی و ساخت عروسک و زیورآلات ارائه می‌شود تا خانواده‌ها وارد عرصه تولید و فروش محصولات شوند.

کریم پور با اشاره به گستره خدمات بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان اظهار کرد: این بنیاد در بحث اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، حمایت از مناطق محروم و حمایت از مناطق بحرانی خدماتی را ارائه کرده و بنیاد در امداد رسانی به مردم در زلزله کرمانشاه، مناطق محروم سیستان و بلوچستان و مناطق سیل زده مشارکت داشته است.

وی ادامه داد: بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان دو مدرسه در آذربایجان شرقی و فارس احداث کرده است و یک مدرسه در اصفهان در حال احداث است که بزرگ رین مرکز آموزش و درمانی بیماران اوتیسم در ایران به شمار می رود.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان افزود: حمایت از بیماری ایکتیوز برنامه این بنیاد است، این بیماری هزینه‌های بسیاری دارد و ۱۲۰ خانوار مبتلا به آن در کشور مورد حمایت بنیاد هستند.

کریم پور با اشاره به شیوه‌های شناسایی مددجویان اظهار کرد: خانواده‌ها معمولا از آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و وضعیت ایشان توسط مددکاران مجرب در چند مرحله به صورت محسوس و غیرمحسوس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: محل تامین عمده هزینه‌های بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان اعضای هیأت مدیره و مردم است و این بنیاد برند برتر در کشور در حوزه نیکوکاری است. با کمیته امداد تفاهم نامه داریم و برخی از مددجویان توسط این کمیته به بنیاد معرفی شدند.

سرپرست شعبه قم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان افزود: سه هزار حامی در استان با بنیاد همکاری می‌کنند که این حامیان کمک‌هایی از مبالغ کم تا زیاد را به بنیاد می‌دهند، مواد غذایی، پوشاک و اقلام بهداشتی جزو سبد کالای ماهیانه بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان است و خدمات دندان پزشکی حتی در حد جراحی به مددجویان در این بنیاد ارائه می‌شود.

کریم پور خاطرنشان کرد: کارگاه بزرگ قالی بافی ابریشم را به زودی در قم ایجاد می‌کنیم و اولویت ما تعامل با کمیته امداد است و بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان را به مردم عادی معرفی خواهیم کرد، مهاجرین افغانستانی هم مورد حمایت این بنیاد هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]