[ad_1] سهم استان قم برای پرداخت تسهیلات آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا ۶۴۲ میلیارد تومان است‌ به گزارش شهرکریمه هفدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد. در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم وضعیت استان در پرداخت تسهیلات به […]

[ad_1]

سهم استان قم برای پرداخت تسهیلات آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا ۶۴۲ میلیارد تومان است‌

سهم استان قم برای پرداخت تسهیلات آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا ۶۴۲ میلیارد تومان است‌

به گزارش شهرکریمه هفدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان امروز به ریاست بهرام سرمست استاندار قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم وضعیت استان در پرداخت تسهیلات به افراد آسیب‌دیده از کرونا  نامطلوب ارزیابی و اظهار داشت: هرچند روز یک‌بار باید میزان پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها اعلام شود.

وضعیت استان قم در پرداخت تسهیلات به افراد آسیب‌دیده از کرونا  نامطلوب  است

مهرداد غضنفری با بیان اینکه در کل کشور پرداخت تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا کند است، افزود: متأسفانه در پایین‌ترین حد نیز نتوانسته‌ایم در پرداخت تسهیلات، عملکرد مطلوب داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش میزان تسهیلات پرداختی نیز گفت: بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات نادیده گرفته‌شده بود؛ درنتیجه درخواست افزایش تسهیلات و تمدید زمان دریافت تسهیلات را از مرکز کردیم.

در ادامه جلسه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد پرونده‌های ثبت‌شده برای دریافت تسهیلات آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا را مورد توجه قرارداد و عنوان کرد: در سامانه کارا ۲ هزار و ۲۸۲ پرونده به مبلغ ۶۰ میلیارد و ۸۴۷ میلیون تومان ثبت‌شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۴۱ پرونده به مبلغ ۵۵ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان در بانک‌ها در حال بررسی است.

 مصطفی کاویانی با اشاره به اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان مرداد است، ادامه داد: از میان پرونده‌های ثبت‌شده، به ۱۳۶ پرونده به مبلغ یک میلیارد و  ۹۴۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان قم برای پرداخت تسهیلات آسیب دیدگان ناشی از کرونا ۶۴۲ میلیارد تومان است، تصریح کرد: درمجموع کمتر از ده درصد یعنی به میزان ۶۰ میلیارد تومان تقاضا داریم که ۵۵ میلیارد آن در بانک‌ها در حال بررسی هستند که و تعداد متقاضیان زیر ده درصد است.

تحقق ۷۷ درصدی پرداخت تسهیلات در سال ۹۸

در بخشی از این جلسه دبیر هماهنگی کمیسیون بانک‌های استان قم اظهار داشت: در سال ۹۸، استان قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری ۱۰۸۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات مالی هدف‌گذاری کرده بود  که ۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال یعنی  حدود ۷۲ درصد محقق شده است.

هاشمی نژاد از هدف‌گذاری مبلغ یازده هزار میلیارد ریالی پرداخت تسهیلات مالی در سال جاری خبر داد  و افزود: پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸، در بخش صنعت و معدن تعداد ۱۲۶ مورد معرفی‌شده بود که میزان ۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد:همچنین در بخش کشاورزی ۳۹۶ مورد برای دریافت تسهیلات رونق تولید معرفی‌شده بود که مبلغ آن‌ یک هزار و ۸۵ میلیارد ریال بوده که ۶۹۷ میلیارد ریال آن پرداخت‌شده است.

معرفی بیش از ۲ هزار مورد از سوی دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها

دبیر هماهنگی کمیسیون بانک‌های استان قم در ادامه پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا را مورداشاره قرارداد و گفت: اعطای تسهیلات به صاحبان آسیب‌دیده ناشی از کرونا ۱۲ میلیون تومان و به صاحبان تعطیل‌شده ۱۶ میلیون تومان بوده  که از طریق سامانه کارا ثبت‌نام و به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

هاشمی نژاد بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۲۷ مورد از سوی دستگاه‌های اجرایی  به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند که مبلغ معرفی‌شدگان ۵۹۶ میلیارد ریال بوده و در حال حاضر ۱۷ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک مرحله‌ای و دومرحله‌ای بودن روند پرداخت تسهیلات ازجمله مشکلات پیش روی استان بوده که باید با یک مرحله‌ای شدن سرعت بیشتری به پرداخت تسهیلات داده شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]