[ad_1] فعالیت چرخه تولید صنعت کشور را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند‌ به گزارش شهرکریمه ابوالفضل خاکی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات کشور اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه در طول سالیان گذشته تحریم‌ها را تحمل کردند و با همه توان […]

[ad_1]

فعالیت چرخه تولید صنعت کشور را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند‌

فعالیت چرخه تولید صنعت کشور را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند‌

به گزارش شهرکریمه ابوالفضل خاکی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات کشور اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه در طول سالیان گذشته تحریم‌ها را تحمل کردند و با همه توان در برابر کمبودها ایستادگی کردند.

وی افزود: شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌ها و گرانی ارز بسیاری از دریافت‌کنندگان وام را با مشکلات فراوانی در پرداخت معوقات روبرو کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم بابیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو رشد تولید داخلی و عدم وابستگی به واردات است، تصریح کرد: بسیاری از نیازهای جامعه در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات نداریم.

خاکی با تأکید بر اینکه در برابر تحریم‌ها چاره‌ای به‌جز پایداری و توجه به تولید داخلی نداریم، ادامه داد: ایجاد سد در برابر تولید به نفع اقتصاد کشور نیست و سیاست‌گذاری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که اقتصاد کشور را نجات دهد.

وی توجه به تولید داخلی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: اگر چرخه تولید فعال باشد و صنعت‌گر و تولیدکننده با خیالی آسوده مشغول به تولید باشند نیازی به بیگانگان در تأمین اقلام اساسی خود نداریم.

دبیر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در قم تصریح کرد: مدیران باید به دنبال بخش‌نامه‌هایی باشند که برای تولید و صنعت،مانع‌تراشی نکند و بخش‌نامه‌ها و ابلاغیه‌های اداری و تولید داخلی را با مشکل روبرو نکند تولید داخلی را مختل کند.

رئیس اتاق بازرگانی قم خاطرنشان کرد: مدیران به طرح‌هایی که در جلسه‌های استانداری تصویب می‌شود، احترام بگذارند پیگیر باشند تا واحدهای تولیدی روی پای خود بایستند.

ابوالفضل فراهانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش ماشینی قم نیز در این جلسه گفت: در سرمایه‌گذاری و صادرات کفش اقدام‌های خوبی انجام‌شده و در۳۰ درصد مواد اولیه تولید کفش که وارداتی است مشکلی وجود ندارد.

احمد حاجی حسینی مسگر مدیر شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: مدیریت سد ساوه و حقابه آن با استان مرکزی است و قم نقشی در این مسئله ندارد.

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم مجوز استفاده از حداقل معادل آبی که از سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد را از سد ساوه دریافت کنیم،خاطرنشان کرد: در استفاده از آب سد ۱۵ خرداد که در قم رود رهاسازی شده نیز این مسئله موردتوجه قرار گرفت و باعث بهره‌مندی شهروندان و کشاورزان شده است.

انتهای پیام/۱۳۷

[ad_2]