[ad_1] مدیرکل اوقاف قم: به فکر همسایه های نیازمند خود باشیم به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سخنانی در حسینیه نائینی‌ها اظهار کرد: بهترین مجلس، جلسه‌ای است که در آن قرآن خوانده شود. وی افزود: در روایات اسلامی آمده است اگر کسی یک کلمه یا حتی یک حرف از کلام وحی را بشنود، […]

[ad_1]

مدیرکل اوقاف قم: به فکر همسایه های نیازمند خود باشیم

مدیرکل اوقاف قم: به فکر همسایه های نیازمند خود باشیم

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سخنانی در حسینیه نائینی‌ها اظهار کرد: بهترین مجلس، جلسه‌ای است که در آن قرآن خوانده شود.

وی افزود: در روایات اسلامی آمده است اگر کسی یک کلمه یا حتی یک حرف از کلام وحی را بشنود، همین مسئله موجب بخشش و آمرزش آن فرد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اینگونه اجر و ثواب برای قرآن، برای آن است که کلام وحی در متن زندگی انسان‌ها وارد شود گفت: قرآن کتابی است برای خواندن، یاد گرفتن و عمل کردن، سه مرحله‌ای که هر کدامشان به نفع انسان‌هاست.

وی ادامه داد: صله رحم تنها مربوط به پدر و مادری که در قید حیات هستند نمی‌باشد، بلکه والدینی که از دنیا رفته‌اند هم باید مورد توجه قرار بگیرند به همین دلیل است که سفارش فراوانی شده به یاد اموات باشید و شب‌های جمعه به قبرستان‌ها بروید و پدر و مادر و دیگر نزدیکان خود را یاد کنید وبا خیرات و مبرات روح آنان را شاد کنیم چرا که آنها منتظرند تا از زندگان، چیزی برسد و بهره‌ای ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به دعای پدران و مادران درگذشته در حق فرزندانشان عنوان کرد: اگر والدینی ببینند فرزندانشان درگیر زندگی شده‌اند و حتی به یادشان نمی‌افتند، ناراضی خواهند بود و دعای خیرشان بدرقه راه آنها نخواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: لازم است قرآن در متن زندگی ما قرار بگیرد، رفتار و گفتار و نگاهمان قرآنی باشد و تمام زندگی‌مان را بر اساس کلام وحی تنظیم کنیم.

وی الطاف بی پایان الهی در حق بندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: اینگونه نباشد که انسان‌های دارا، فقط به فکر خودشان باشند، بلکه باید انفاق در راه خدا را که جزو دستورات قرآنی است هم ملاک عمل قرار دهند و دستگیر دیگران باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: کسانی در این جهان برنده‌اند که توشه آخرت برگیرند وگرنه کسانی که فقط به فکر مادیات باشند، سهمشان نیز همین دنیاست و در جهان باقی بهره‌ای نخواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: سنت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دستگیری از نیازمندان بوده است، امروز هم آن بزرگواران باید الگوی ما باشند به این ترتیب که در بین نزدیکان و همسایگانمان اگر نیازمندی می‌بینیم، در کار خیر و رفع نیازهایشان پیشقدم شویم.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]