[ad_1] معاون استاندار قم: خانواده نقش مهمی در پایبندی جامعه به قوانین دارد به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان پور ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سند تحول راهبردی اجتماعی استان قم دارای ۵ برنامه عملیاتی است که باید همه دستگاه‌های اجرایی […]

[ad_1]

معاون استاندار قم: خانواده نقش مهمی در پایبندی جامعه به قوانین دارد

معاون استاندار قم: خانواده نقش مهمی در پایبندی جامعه به قوانین دارد

به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان پور ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سند تحول راهبردی اجتماعی استان قم دارای ۵ برنامه عملیاتی است که باید همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن متعهد باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: کاهش تلفات رانندگی یکی از برنامه‌های سند تحول اجتماعی قم است و پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی چه در جاده‌ها و یا درون شهری وظیفه مهمی در کاهش خطای انسانی در بروز حوادث دارند.

سلیمان پور افزود: بخشی از خسران و ضرر و آسیب‌ها در افزایش تلفات رانندگی، بی تفاوتی مردم نسبت به  قوانین راهنمایی و رانندگی است، در این باره خانواده دارای نقش اساسی و بسیار مهمی در پایبندی جامعه به قوانین و جلوگیری از تخلفات به ویژه در حوزه ترافیکی است.

وی تصریح کرد: با توجه به رسالتی که پلیس راهور در اعمال قوانین و کاهش تلفات دارد باید همه جوانب مورد توجه قرار بگیرد و در این باره علاوه بر اقدامات فنی نیاز به فرهنگ سازی داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: بی‌توجهی به استاندارد‌ها در افزایش تلفات نقش دارد و باید علاوه بر سهم خطای انسانی در تصادفات، غیراستاندارد بودن راه و جاده نیز مورد توجه باشد و نقاط حادثه خیز احصا شود و دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت قانونی در اصلاح این نقاط استفاده شود و با نصب دوربین و سرعت‌گیر و اصلاح جاده‌ها در جهت کاهش تلفات تلاش کنیم.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: تلفات رانندگی و مرگ و میر براثر تصادفات، آثار و تبعات منفی زیادی در جامعه دارد و بسیاری از خانواده‌ها را بی‌سرپرست می‌کند و آسیب‌های زیادی به همراه دارد، باید به طور جدی در جهت فرهنگ سازی در خانواده‌ها و جامعه در جهت کاهش تلفات با رویکرد پایبندی به قوانین اقداماتی را به ثمر نشاند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی راهبردی داریم تا در مباحث ترافیکی اثرگذار باشد و تخلفات کاهش یابد، بدون تردید تخطی از قوانین ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد و باید این ابعاد را در نظر گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم عنوان کرد: یکی از مصوبات توجه به دغدغه رهبری در مورد وضعیت فرهنگی قم است و باید در این باره باید برنامه‌ای جامع تدوین شود تا شاخص‌ها ارتقاء یابد، در این باره هر یک از مسئولان و مدیران عهده دار ماموریتی شده‌اند و باید به وظایف اصلی و قانونی خود در قبال شوراها و کارگروه‌ها توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: تعهد نسبت به مصوبات در این کارگروه ها، تکلیف مهمی است و باید سیاست‌ها را اجرایی کنیم، بدون همراهی مسئولان و متولیان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، کاری پیش نمی‌رود.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کارگروه ها جدی گرفته نمی‌شود در حالی که این کارگروه‌ها، واقعا تخصصی است و مصوبات آن باید به خوبی دنبال شود تا بتوان آسیب‌ها و مشکلات را رفع کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]