[ad_1] هفتمین جشنواره “هنر آسمانی” در قم برگزار می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ محمد حسن نبوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع« هفتمین  جشنواره هنر آسمانی» در سالن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اهمیت  هنر اظهار داشت: هنر اصیل  در متن اسلام وجود دارد و قرآن در […]

[ad_1]

هفتمین جشنواره "هنر آسمانی" در قم برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره “هنر آسمانی” در قم برگزار می‌شود

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ محمد حسن نبوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع« هفتمین  جشنواره هنر آسمانی» در سالن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اهمیت  هنر اظهار داشت: هنر اصیل  در متن اسلام وجود دارد و قرآن در اوج هنر بر پیامبر اکرم(ص) نازل‌شده و همین موضوع نشان‌دهنده توجه اسلام به هنر برای ارائه موضوعات دینی و تبلیغ دین است.                

وی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را در کمال هنر دانست و افزود: کلمات معصومین (ع) را علما و سخنرانان در کمال هنر انتقال داده‌اند و در شاخه‌های دیگر هنری نیز مانند خط، شعر و نویسندگی بسیاری از علما سرآمد این عرصه‌های هنری بودند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه زمان حاضر را در حوزه هنر موردبررسی قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه امروزه به علت استفاده افراد ناباب از هنر این عرصه مهم  دچار آسیب شده  و بسیار به‌جاست در چنین شرایطی و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه وارد این حوزه شوند.

وی تدوین طرح جامع هنر را نقطه عطف اعتلای هنر دانست و گفت: ابلاغ طرح جامع هنر به حوزه‌های علمیه و اجرای جشنواره‌های هنر توانسته استعدادهای هنری را شناسایی کرده و اساتید سرآمد هنر جلسه‌های هم‌اندیشی تشکیل می‌دهند و مؤسساتی نیز وارد میدان شده‌اند تا الگوهای مناسبی را در عرصه‌های هنر ارائه دهند.

نبوی در ادامه جشنواره امسال را تشریح و بیان کرد: هفتمین جشنواره هنر آسمانی در دو قالب شعر و داستان از دی‌ماه فراخوان آن آغازشده و تا آخر بهمن‌ماه امسال ادامه دارد، اختتامیه جشنواره در اسفندماه برگزار می‌شود و ارسال آثار توسط هنرمندان به چند شکل امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: روش اول ارسال آثار به‌وسیله بارگذاری در سایت جشنواره یا حضور در دبیرخانه جشنواره و همچنین پست آثار به دبیرخانه جشنواره بوده و طلاب خواهر و برادر می‌توانند  در این جشنواره شرکت کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: در بخش داستان در قالب روایت و داستان کوتاه و در بخش شعر در قالب‌های نثر ادبی، شعر کودک و نوجوان، کلاسیک، شعر نو و با موضوعات فرهنگ جهاد و شهادت، اخلاق و عرفان، اربعین، سبک زندگی اسلامی ایرانی، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی، عفاف و حجاب، امربه‌معروف و نهی از منکر و فضای مجازی شرکت کنند.

وی بخش ویژه جشنواره را نیز تشریح کرد و گفت: بخش ویژه با موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران و نقش افراطی‌گری و تکفیر در اسلام هراسی بوده و برگزیدگان در سه بخش ویژه، برتر و شایسته تقدیر  مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نبوی از برگزاری جشنواره هنری در حوزه‌های دیگر هنری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: باید از استعدادهای انتخاب‌شده در عرصه‌های دیگر استفاده کرده و برای تبلیغ دین چه در داخل کشور و چه در خارج کشور از آن بهره برد.

وی شرکت در جشنواره را برای همه طلاب آزاد دانست و تصریح کرد: طلابی که زیرمجموعه مرکز مدیریت نیستند هم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کسانی که در رشته‌های مانند الهیات و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) و امام صادق(ع) نیز می‌توانند آثارشان را ارسال کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه به لزوم فعال شدن همه مدارس علمیه در عرصه‌های هنری اشاره و  ابراز کرد: تعدادی از مدارس حوزه‌های علمیه در عرصه‌های هنری فعال‌شده‌اند اما نیاز است مدارس علمیه به‌صورت گسترده وارد این حوزه شده و آسیب‌های ایجادشده در حوزه‌های علمیه را کاهش دهند.

وی تولیدات بعضی از بخش‌های هنری را هم‌تراز انقلاب اسلامی ندانست و ادامه داد: هنر باید در خدمت معرفی ارزش‌های اسلامی ایرانی قرارگرفته و در تولید آثار هنری باید یک بازنگری جدی انجام‌شده و افراد متعهد با ورود به این عرصه آثار فاخر را برای ارائه به جهان عرضه کنند.

نبوی ارتباط حوزه‌های علمیه را با مدارس به‌وسیله هنر را یکی از اقدامات حوزه دانست و گفت: مدارس امین با هدف برقراری ارتباط  با نسل جوان ایجادشده و همچنین مهدکودک‌های  امین نیز آغاز به کارکرده و فعالیت در فضای مجازی نیز آغازشده که در همه این عرصه‌ها هنر مهم‌ترین وسیله انتقال مفاهیم دینی و تبلیغ دین است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]