[ad_1] وجود ۶۵ پروژه عمرانی بزرگ در دست احداث در استان قم  به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: این استان یک استان خاص است که یک کلانشهر و پنج شهر کوچک دارد، جمعیت استان قم بیش از […]

[ad_1]

وجود 65 پروژه عمرانی بزرگ در دست احداث در استان قم 

وجود ۶۵ پروژه عمرانی بزرگ در دست احداث در استان قم 

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: این استان یک استان خاص است که یک کلانشهر و پنج شهر کوچک دارد، جمعیت استان قم بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است و ۹۵ درصد جمعیت استان شهرنشین و مابقی روستانشین هستند.

وی ادامه داد: ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان قم داریم و اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی به شیوه آبیاری آبی در استان، ۳۸ هزار هکتار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: سکونت‌گاه‌های شهری قم با مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۹۶ هکتار، ۹۵ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است، سه هزار و ۸۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در قم داریم که دو هزار هکتار محلات غیررسمی و هزار و ۸۵۰ هکتار بافت فرسوده است.

بهشتی شهر قم را شهر زیارتی دانست و تصریح کرد: کمبود فضای اقامتی در این شهر داریم، البته با احداث واحدهای اقامتی در بلوار پیامبر اعظم(ص)، جبران کسری واحدهای اقامتی در قم ممکن است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون هزار و ۶۴۴ پروژه در استان قم با اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد ریال اجرا شد، در حال حاضر ۶۵ پروژه بزرگ با اعتباری بالغ دو هزار میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان قم داریم که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی حضرت امیرالمومنین(ع)، کلینیک بیمارستان شهید بهشتی و بیمارستان تخصصی مادر اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: با تکمیل بیمارستان‌های در دست احداث در استان، امکان جبران کسری تخت‌های بیمارستانی در قم وجود دارد.

بهشتی تثبیت ماندگاری روستاییان در استان قم را سیاست مدیریت استان دانست و تصریح کرد: در برخی از روستاهای استان با توسعه زیرساخت‌ها در این روستاها و توسعه نواحی صنعتی روستایی، امکان مهاجرت معکوس روستاییان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور کمک‌های زیادی را به شهرهای کوچک استان قم داشته است و با وجود مشکلات اقتصادی، پروژه‌های عمرانی متعددی در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]