[ad_1] کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم تنها با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر امروز جلسه موافقت اصولی تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این مراکز اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی با توجه به همخوانی با اسناد بالادستی و مصوبات شورای […]

[ad_1]

کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم تنها با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست

کاهش آسیب‌های اجتماعی در قم تنها با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر امروز جلسه موافقت اصولی تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این مراکز اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی با توجه به همخوانی با اسناد بالادستی و مصوبات شورای اجتماعی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای اجتماعی کشور به‌صورت ویژه مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، ابراز کرد: رهبر انقلاب برای مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای به استان قم دارد که در سال‌های گذشته سند تحول فرهنگی اجتماعی استان قم تدوین‌شده است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه این سند در شش برنامه عملیاتی شده که بخش اعظمی از آن مرتبط با رسالت‌های کاری سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی از نظر چارچوب حقوقی مراحل را طی کرده و استقبال خوبی نیز توسط مؤسسات از این طرح‌شده که به‌زودی این مراکز در قم راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات و مأموریت‌های گسترده سازمان بهزیستی یادآور شد: شرایط کنونی و آسیب‌های اجتماعی به نحوی شده که به غیر ارگان‌های رسمی و دولتی باید مؤسسات مردم‌نهاد، خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی باید پای کار آمده تا بتوان مشکلات اقشار مختلف را به حداقل رساند.

سرمست اجرای برنامه‌های بهزیستی را معطوف به بودجه‌های دولتی دانست و افزود: بسیاری از این طرح‌ها به علت محدودیت‌های بودجه‌ای قابلیت تحقق نخواهند داشت که با توجه به دامنه‌های آسیب و مسائل اجتماعی و ظرفیت‌های بهزیستی باید نهادهای دیگر و مردم نیز همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه در کنار مسائل زیستن و همزیستی باید توجه ویژه‌ای نیز به سبک زندگی و نحوه تعاملات گروهی داشت، گفت: امروزه نیازمند الگوگیری از متن جامعه با استفاده از تشکل‌های مردمی هستیم و در این راستا مراکز مثبت زندگی نقش بالایی در الگودهی و الگوپذیری از جامعه را دارند.

استاندار قم با اشاره به وجود انواع فشارهای اقتصادی و موارد یاس آور در کشور اضافه کرد: ترویج مثبت اندیشی در این شرایط باید ترویج پیدا کند و بیش از هر زمان دیگری این موضوع اهمیت دارد که باید این ترویج مثبت اندیشی برای آسیب‌پذیرترین قشری که با محرومیت، معلولت و کمبود روبرو بوده بیش از دیگر اقشار مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی در دنیا و کشور سبب آسیب به اقشار مختلف شده است که باید با هم‌افزایی این آسیب را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]