[ad_1] کاهش مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های عفونی در ایران به گزارش شهرکریمه ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آیین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور با اشاره به عملکرد اورژانس استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف با اورژانس در استان قم همکاری […]

[ad_1]

کاهش مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های عفونی در ایران

کاهش مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های عفونی در ایران

به گزارش شهرکریمه ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آیین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور با اشاره به عملکرد اورژانس استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف با اورژانس در استان قم همکاری دارند تا برنامه‌های اورژانس در استان محقق شود.

وی ادامه داد: تحولی در کشور در حوزه سلامت رقم خورد و ایران به رده کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه سلامت رسیده و در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی این مساله مشهود است و تحول در حوزه اورژانس همگام با بخش‌های دیگر در حوزه سلامت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امید به زندگی و شاخص‌های سلامت در کشور ارتقا پیدا کرده است و ویژگی‌های بیماری‌ها در کشورمان شبیه به کشورهای پیشرو در حوزه سلامت است.

ایرانی خواه با اشاره به وضعیت بیماری‌های عفونی در ایران اظهار کرد: مرگ‌ومیرها به دلیل این بیماری‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است و مرگ و میر به دلیل بیماری عفونی شایسته یک کشور پیشرفته نیست، ولی هنوز با حوادث و سوانح در ایران مواجه هستیم و برنامه ریزی برای مدیریت این حوادث در اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تحول در بخش‌های مختلف حوزه سلامت شروع شده است و شاهد انسجام و یکپارچه سازی اقدامات در این بخش‌ها هستیم، ولی کارهای زمین مانده زیادی در این حوزه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اورژانس هوایی خدمت پیشرفته ای است که موجب آرامش مردم در حوادث و سوانح شده است، خدمتی که شاید در بسیاری از کشورها وجود نداشته باشد.

ایرانی خواه نیروی انسانی را رکن اصلی خدمت رسانی در اورژانس دانست و تصریح کرد: تکریم و توجه شایسته به نیروی انسانی در اورژانس ضروری است و باید بخش‌های سیاست گذار در کشور به این مساله عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]