[ad_1] ۱۲۰۰ هیئت استان قم در سامانه بیرق ثبت نام کردند به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام رضا عزت زمانی ظهر امروز در نشست خبری برنامه های ماه محرم الحرام که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا این موضوع مطرح می شد که آیا مراسم عزاداری برگزار […]

[ad_1]

۱۲۰۰ هیئت استان قم در سامانه بیرق ثبت نام کردند

۱۲۰۰ هیئت استان قم در سامانه بیرق ثبت نام کردند

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام رضا عزت زمانی ظهر امروز در نشست خبری برنامه های ماه محرم الحرام که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا این موضوع مطرح می شد که آیا مراسم عزاداری برگزار می شود یا خیر، به لطف خدا مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در حال برگزاری است و خداوند را بابت چنین موضوعی شکرگزار هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم استان قم موارد بهداشتی را رعایت می کنند افزود: عزاداران حسینی پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند و مردم مثل همیشه با رعایت ضوابط بهداشتی در حال برگزاری مراسم های عزاداری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری سختی های خود را دارد ولی هیئت های عزاداری برای رعایت موارد بهداشتی تعهد دادند و به تعهد خود عمل کردند که شایسته تقدیر است.

عزت زمانی تصریح کرد: سه بخش اصلی در سازمان تبلیغات اسلامی پس از عید غدیر در راستای برگزاری مراسم های عزاداری محرم فعالیت می کنند، همه هیئت ها فراخوان شدند و جلسات مختلفی برای آشنایی آنها با پروتکل های بهداشتی برگزار شد و حدود ۱۲۰۰ هیئت و ۸۰۰ نفر از مداحان استان در این جلسات حضور پیدا کردند.

۱۰۰۰ هیئت عزاداری توسط گروه های مرتبط با سازمان تبلیغات مورد بازدید قرار گرفت

وی افزود: در حوزه شناسایی ۶ هزار تماس با مسئولان هیئت ها و مداحان و مجموعه های اثرگذار انجام شد و در حوزه نظارت چند اتفاق مهم افتاد و سامانه پیامکی به صورت مستمر فعال است، در این ۵ روز حدود هزار بازدید از مراسم های عزاداری انجام شده است، یکی از اقدامات مرکز تماس ارتباط با هیئت هایی است که در برگزاری مراسم با اشکالاتی روبه رو بودند که در مجموع مشکل خاصی ایجاد نشده است.

حدود ۱۰۰ درصد هیئت های عزاداری قم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ درصد هیئت های استان قم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند، بیان کرد: برادران عزیزمان در بسیج اقدامات شایسته تقدیری انجام دادند و به ما کمک کردند، مرکز تماس سازمان تبلیغات تقویت می شود و با توجه به نزدیک بودن روز تاسوعا و عاشورا برنامه های این سازمان با برنامه ریزی بهتری پیش می رود.

عزت زمانی تصریح کرد: هیئت های عزاداری برای اقامه عزا سختی و مشکلات زیادی را متحمل شدند که به عنوان خادم هیئت به معنای واقعی از همه هیئت های عزاداری عذرخواهی می کنم ، اقامه عزا در فضای باز و بوستان اقدام بسیار سختی است، سیاست ما برگزاری حداکثری مراسم های عزاداری هیئت ها است و تا می توان باید مراسم و هیئت برگزار شود و درب هر خانه و هر کوچه یک حسینیه باشد.

مراسم عزاداری محرم در ۸۰ مدرسه استان در حال برگزاری است

وی افزود: در ۸۰ مدرسه برنامه عزاداری هیئت ها در حال برگزاری است و موظف به اجرای ضوابط و دستوالعمل های بهداشتی هستیم و ممکن است به برخی از بخش های آن انتقاد داشته باشیم ولی مجبور به اجرای آن هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: راه برای هیئت ها بسته نیست و ممکن است که مشکلاتی وجود داشته باشد ولی در حد امکان با هیئت های مذهبی تعامل داریم.

عزت زمانی تصریح کرد: سامانه بیرق طراحی شد و از همه هیئت ها تقاضا شد که اطلاعاتی درباره هیئت ومکان برگزاری مراسم عزاداری را تکمیل کنند و همچنین کد تاییدی بگیرند، این سامانه همچنان باز است و اگر هیئتی ثبت نام نکرده می تواند اقدام به ثبت نام و اعلام حضور کند.

۱۲۰۰ هیئت استان قم در سامانه بیرق ثبت نام کردند

وی با بیان اینکه تا امروز از ۱۷۰۰ هیئتی که در استان قم داریم ۱۲۰۰ هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کردند، گفت: برگزاری دسته های عزاداری حسینی و همچنین اجتماع دسته ها روز عاشورا و تاسوعا ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: هر هیئتی در فضای باز محیط پیرامون خود می تواند عزاداری و برنامه خود را اجرا کند ولی به صورت کل حرکت دسته های عزا به خاطر اینکه اجتماع انجام می شود ممنوع است.

عزت زمانی با بیان اینکه رعایت بهداشت برای برگزاری مراسم عزاداری مورد تاکید است، تصریح کرد: عزاداران حسینی در فضای بسته عزاداری نکرده و در فضای باز اقامه عزا کنند، تیم های نظارتی به صورت دائم در حال نظارت و بازرسی هستند.

وی افزود: در طرح هر خانه یک حسینیه اتفاق خوبی افتاد و در فضای مجازی گروه هایی برخی از تولیدات مجازی را برعهده دارند، فضای مجازی بحث انعکاس برنامه ها را برعهده دارد و برخی از هیئت ها به صورت محدود در فضای مجازی برنامه عزاداری انجام می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هیئت استان ارزاق دریافت کردند، خاطرنشان کرد: مبلغان سازمان تبلیغات در مراسم روضه های خانگی شرکت می کنند و تا امروز حدود ۲۰۰ مجلس خانگی با حضور مبلغان برگزار شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]