[ad_1] ۱۳۰ بند مختلف در حوزه آبخیز امامزاده عبدالله(ع) قم احداث می‌شود به گزارش شهرکریمه محمدتقی سجادی عصر امروز در نشست کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوزه آبخیز استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه توسعه پروژه‌های منابع طبیعی نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌هاست، اظهار […]

[ad_1]

۱۳۰ بند مختلف در حوزه آبخیز امامزاده عبدالله(ع) قم احداث می‌شود

۱۳۰ بند مختلف در حوزه آبخیز امامزاده عبدالله(ع) قم احداث می‌شود

به گزارش شهرکریمه محمدتقی سجادی عصر امروز در نشست کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوزه آبخیز استان قم که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه توسعه پروژه‌های منابع طبیعی نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌هاست، اظهار داشت: با توجه به اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری و سال آینده امیدواریم بتوانیم پروژه‌های آبخیزداری را به شیو مطلوب در استان قم دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه مدیریت جامع آبخیز استان قم در حدود ۶۲ هزار هکتار پیش‌بینی‌شده اما اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص‌یافته است علاوه بر این حوزه در پنج حوزه مکمل دیگر نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که سایر دستگاه‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی دنبال می‌کنند باید در این ستاد موردبررسی قرار گیرد تا شاهد کمترین آسیب به منابع طبیعی باشیم.

وی استفاده از مشارکت‌های مردمی را از شروط اختصاص اعتبارات سال آینده صندوق توسعه ملی دانست و عنوان کرد: در حوزه صنعت و معدن با توسعه معادن با تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و تولید گردوخاک روبه‌رو هستیم که امیدواریم با تصویب سند راهبردی حوزه مدیریت جامع استان بتوانیم ازجمله این مشکلات جلوگیری کنیم.

سجادی یادآور شد: موضوعی که در سند راهبردی حوزه مدیریت جامع دنبال می‌کنیم بررسی چالش‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی بر اساس این مباحث است به همین علت بعد از تصویب این سند و پیگیری مباحث اجرایی آن شاهد تحولی در آینده این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: سند راهبردی حوزه مدیریت جامع استان قم با سندهای توسعه و آمایش تداخلی نخواهد داشت چراکه همه رخدادهای این سند منابع طبیعی منطبق با دو سند دیگر خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از احداث ۵۰۰ سازه تنظیمی و کنترلی در استان قم یادکرد و گفت: ۱۳۰ مورد از این بندها در حوزه آبخیز امامزاده عبدالله(ع) ایجادشده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]