مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان شهر قم اظهار کرد: استان شهر قم ۶هزار شهید، ۱۱هزار جانباز و ۵۹۸ آزاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده است و علاوه بر این در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) نیز حدود ۴۲۵ نفر از استان شهر قم شهید شده […]

 

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان شهر قم اظهار کرد: استان شهر قم ۶هزار شهید، ۱۱هزار جانباز و ۵۹۸ آزاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده است و علاوه بر این در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) نیز حدود ۴۲۵ نفر از استان شهر قم شهید شده اند که بالاترین آمار در بین شهرهای کشور است.

وی گفته بود: ۴هزار و ۷۴۸شهید در ۷۲گلزار شهدای استان شهر قم مدفون هستند  شهید نماد ایثار و مقاومت و ایستادگی و افتخار آفرینی ملتی آزاده است؛ محافظت فرهنگ ایثار و شهادت از طریق تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا از دیگر رسالت های بنیاد شهید وامور ایثارگران است که در این راستا سال کنونی تا به حال با ۳۴۵۸ خانواده شهید و ایثارگر دیدار انجام شده است که از این تعداد ۵۰۳ دیدار با حضور مدیر کل بنیاد استان انجام شده است.

سردارهاشمی به پروژه ساخت مرکز اعصاب و روان اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه با تلاش های صورت گرفته به ۱۴ هزار متر مربع توسعه یافته است که البته ساخت و ساز آن نیازمند تامین مالی خواهد بود، پروژه ۴۰۵ واحدی ایثارگران نیز در سال اقتصاد مقاومتی با پایین ترین هزینه و در قالبی نرمال و مناسبت تحویل خانواده ها گردید.

وی به اشتغال ۳۰۰نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری اشاره نمود و اضافه کرد: قسمتی از این تقاضا کنندگان از سهمیه دستگاه های دولتی و قسمتی نیز از طریق طرح های بالا بردن شغل ها روستایی و دریافت وام های اشتغال زایی استفاده نمود اند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان شهر قم دنبال کرد: در حوزه مسکن سهمیه ۱۲۴۸ نفری برای ارایه وام مسکن در سال گذشته ارایه شدکه از این تعداد ۸۸۱ نفر جذب و توانستند وام مسکن را بگیرند.

سردار هاشمی گفته بود: در حوزه فرهیختگان امروز مفتخر به خدمت رسانی به ۴۳۳ نابغه شاهد و ایثارگر هستیم و سال گذشته از ۱۷۳ اثر تجلیل انجام شد و سال کنونی این تعداد تا به حال ۵۰ اثر بوده است؛ هم حالا ۳۸۰۹ دانشجو و طلبه و ۱۰۵۹ دانش آموز  از جامعه ایثارگری در شهر قم مشغول تحصیل می باشند.

وی با اشاره به انجام طرح پایش تندرستی برای بیشتر از ۴۰۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان و پوشش بیمه ای و قرار داد با جایگاه ها کلینیکی و پاراکلینیکی اضافه کرد: سال کنونی تعداد ۴۵۰ نفر در کمیسیون مشورتی، ۴۰۰ نفر در کمیسیون پزشکی و ۳۰۰نفر در کمیسیون حق پرستاری شرکت نمودند.

وی از دیگر فعالیت های بنیاد را کوشش برای حضور ایثارگران بویژه جانبازان در عرصه ورزشهای همه گیر و قهرمانی دانست و اضافه کرد: هر ساله ۹۸۰ نفر از جانبازان در قالب هیات های ورزشی مشغول فعالیت ورزشی در رشته های متفاوت می باشند و موفقیت های زیادی در میادین ورزشی نیز اکتساب شده اند، از آن جمله مقام اول در مسابقات جهانی والیبال نشسته در سال جاری است.