سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهک تصریح کرد: دو شکارچی متخلف که در منطقه شکار ممنوع کهک اقدام به صید و زنده گیری دو قطعه کبک کرده بودند، در دام محیط بانان گرفتار شدند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، سجاد پارسامهر با اشاره به گشت و کنترل مناطق و زیستگاه‌های طبیعی شهرستان کهک در ایام تعطیلات نوروزی ابراز کرد: با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، گشت و کنترل جهت پیشگیری و مقابله با تخلفات زیست محیطی در این منطقه با جدیت ادامه دارد.

 

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند زیست محیطی در منطقه شکار ممنوع کهک، گفت: محیط بانان و مأموران اجرایی محیط زیست، با حضور شبانه روزی در این منطقه، برای حفاظت حداکثری از جانوران و گیاهان تلاش می کنند.

 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهک با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح حفاظتی این منطقه، عنوان کرد: دو شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع کهک دستگیر شدند؛ این شکارچیان با استفاده از تله پرندگان، اقدام به صید و زنده گیری دو قطعه کبک در منطقه شکار ممنوع کهک کرده بودند.

 

وی با بیان اینکه این دو متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی تحویل داده شده اند، بیان کرد: متأسفانه یکی از کبک ها توسط شکارچیان ذبح شده و یکی دیگر از کبک ها پس از رسیدگی و نگهداری اولیه و حصول اطمینان از سلامت، در دامان طبیعت رهاسازی خواهد شد.

 

پارسامهر در پایان ضمن قدردانی از همشهریان و علاقه مندان به طبیعت و محیط زیست که با اداره محیط زیست شهرستان کهک تعامل و همکاری دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مردم در ایام نوروز و فصل بهار، هرچه بیشتر با طبیعت و حیوانات مهربان باشند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : روابط عمومی حفاظت محیط زیست قم