مدیرکل صمت استان قم با بیان اینکه پایین بودن حقوق کارگر باعث کمبود نیروی کار در خانه‌ها شده، گفت: قم یک استان صنعتی است و از استاندار جدید قم تقاضا داریم مسئله کمبود نیروی کار را در مراجع ملی پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، اکبر ابدالی مدیرکل صمت استان قم امروز در حاشیه مراسم احیا، توسعه و افتتاح ۳ واحد صنعتی واقع در شهرک شکوهیه قم، با بیان اینکه رونق تولید و مهار تورم از برنامه‌های‌ اصلی دولت است اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای بر احیای واحدهای صنعتی دارد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر انقلاب انتخاب شده نیازمند حمایت از صنعت‌گران در راستای رونق تولید هستیم‌.

مدیرکل صمت استان قم تصریح کرد: به همت اداره‌کل صمت استان، بسیج مهندسین، بانک‌های عامل و… در ۲ سال گذشته ۹۰ واحد صنعتی در قم احیا شده است.

ابدالی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی کار امروز از مهم‌ترین نگرانی‌های ما در استان قم است که باید در سطح کلان تصمیمی گرفته شود.

وی ادامه داد: باتوجه به پایین بودن حقوق کارگر، افراد تمایلی برای کار در کارخانه‌ها ندارند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعت‌گران شده است.

ابدالی عنوان کرد: از استاندار جدید قم تقاضا داریم این معضل را به اطلاع مدیران کشوری رسانده تا برای رفع مشکل تمهیداتی اندیشه شود.‌

وی با بیان اینکه محدودیت‌های پرداخت تسهیلاتی نباید شامل واحدهای تولیدی شود گفت: در جلسه رهبر انقلاب با اعضای هیات دولت، ایشان فرمودند که ایجاد محدودیت برای رفع ناترازی بانک مرکزی پیشنهاد خوبی است اما نباید گریبان‌گیر واحدهای تولیدی شود.

وی ابراز کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی حکم خون را دارد؛ اگر خون به بدنه تولید تزریق شود شاهد رونق تولید خواهیم بود.

ابدالی در پایان بیان کرد: از بانک‌های عامل استان تقاضا داریم در راستای تحقق شعار سال نگاه ویژه‌ای به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی داشته باشند.

انتهای پیام/