[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست عصر یکشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص جهان در مقابله با بحران کرونا بیان داشت: امروز کنترل این بیماری در اولویت برنامه‌های دولت‌ها است لذا در چنین شرایطی اعمال محدودیت‌ها در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست عصر یکشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص جهان در مقابله با بحران کرونا بیان داشت: امروز کنترل این بیماری در اولویت برنامه‌های دولت‌ها است لذا در چنین شرایطی اعمال محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف یکی از اقدامات دولت‌ها است، در وزارت آموزش و پرورش نیز ارائه آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و کاهش مراجعات دانش آموزان از بهار امسال مورد توجه قرار گرفته است.

سرمست با بیان اینکه تمام برنامه ریزی ها باید بر اساس اصل آموزش غیرحضوری تدوین شوند، گفت: دبیران باید ضمن مجهز شدن به زیرساخت‌های سخت افزاری، مهارت‌های لازم در راستای ارائه ی آموزش غیرحضوری را نیز کسب کنند.

وی افزود: غنی سازی اوقات فراغت و اثربخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی در این دوران و اعمال نظارت‌های جدی و مستمر از سوی آموزش و پرورش استان بسیار مهم است.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تصمیم سازی در جلسات کمیته‌های کارشناسی پیش از بررسی طرح‌ها در جلسات ستادی را ضروری دانست و تصریح کرد: در صورتیکه تصمیمات مبنای کارشناسی داشته باشند، می‌توانیم در حضور رسانه‌ها و مردم پاسخگو باشیم.

وی در پایان پروژه‌های آموزش و پرورش را در اولویت مدیریت استان قم دانست و گفت: دولت نیز اهتمام ویژه ای به برقراری امر آموزش در شرایط کرونا داشته است و بسترهای لازم در راستای محقق شدن آن را نیز فراهم کرده است.

گفتنی است در این جلسه درباره شهریه مهدهای کودک‌ها و زیرمجموعه آموزش و پرورش استان قم تصمیم گیری شد.

[ad_2]