استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزایش بهره وری سازمان ها در کنار جلب مشارکت عمومی را در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و خواستار تشکیل کمیته های افزایش بهره وری در دستگاه های اجرایی شد. به گزارش شهرکریمه سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان […]

استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزایش بهره وری سازمان ها در کنار جلب مشارکت عمومی را در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و خواستار تشکیل کمیته های افزایش بهره وری در دستگاه های اجرایی شد.
به گزارش شهرکریمه سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان با اشاره به ضرورت اجرایی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار کرد: مسئولین استان عزم خود را برابر رفع موانع پیش روی تولید و اقتصاد مقاومتی قرار دهند.
استاندار قم ضمن تأکید بر توجه به رونق تولید و ورود بخش خصوصی به مدیریت واحد های تولیدی در استان، تصریح کرد: لازمه کسب توفیق کامل در حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی، اصلاح برخی قوانین در سطح ملی و زمنیه سازی حضور بخش های غیر دولتی در شکوفایی اقتصاد کشور است.
صادقی تعامل مثبت بین دستگاههای نظارتی و مالیاتی و بخش های تولیدی را مورد توجه قرار داد و افزود: خوشبختانه در مورد اجرای قوانین مالیاتی در بخش تولید، اقدامات ارزشمندی در جهت حمایت از تولید کنندگان در حال شکل گیری است که به رونق اقتصادی استان کمک خواهد نمود.
وی با بیان اهمیت رشد بهره وری در همه جوانب جامعه، اضافه کرد: سازمان ها و دستگاههای استان با نظارت دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تشکیل کمیته های افزایش بهره وری سازمان متبوع خود را در دستور کار قرار دهند.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همچنین با تأکید بر حضور و مشارکت مدیران استان در سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی، افزود: مقدمات لازم برای تشکیل کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقاومتی در سطح استان انجام شود تا در زمینه فرهنگی نیز شاهد ثمرات مفید در جامعه باشیم.
در ابتدای این جلسه رضوی رئیس سازمان برنامه ریزی ومدیریت استان با بیان ابلاغ دستور العمل تشکیل کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقاومتی در استان ها، افزود: سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی در قم ویژه مدیران اجرایی استان روز پنج شنبه ساعت ۸ صبح در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد.
رضوی همچنین با اشاره به برنامه راهبردی و فرابخشی ارتقا بهره وری، اضافه کرد: شاخص های بهره وری در قم تنها جبنه استانی نداشته و لازم است تا در ابعاد کشور ارتقا یابد و بایستی در این زمنیه کار تحقیقاتی جامع صورت گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با شرح شاخص های بهره وری در زمینه هایی چون: کشاورزی، صنعت، ساختمان،حمل و نقل، ارتباطات و نفت وگاز، به اهم عوامل پائین بودن بهره وری در این بخش ها اشاره نمود.
گزارش برنامه ها و فعالیت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر دستورات این جلسه بود که در این زمینه بازوند مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تبریک هفته تعاون که از ۱۳ تا ۱۹ شهریور به این امر اختصاص دارد، برنامه های هفته تعاون در استان را برشمرد.
وی در ادامه به طرح ها، برنامه های و پروژه های این اداره کل در خصوص اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره و اضافه کرد: اعمال نظارت، اقدام قانونی برای تنظیم روابط کاری، صیانت از نیروی کار و حمایت از توسعه تولید و اشتغال از اهم اهداف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می باشد.
در پایان جلسه نیز مققر شد تا در جلسه آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گزارش های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شورای هماهنگی بانک ها پیرامون فعالیت ها و اقدامات در مسیر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در استان ارائه شود.