[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جشنواره تجلیل از دختران برتر استان قم که به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت با حضور دختران نخبه و برتر استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: امروز باید فارغ از مرزبندی‌های جنسیتی، نسلی را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جشنواره تجلیل از دختران برتر استان قم که به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت با حضور دختران نخبه و برتر استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: امروز باید فارغ از مرزبندی‌های جنسیتی، نسلی را پرورش دهیم که در حوزه‌های مختلف زمینه رشد و بالندگی کشور را محقق سازد.

وی با تأکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی زمینه بسیار خوبی برای تحصیل دختران قمی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی فراهم شده است، گفت: دختران ما از آگاهی و دانش بسیار خوبی برخوردار هستند.

استاندار قم با بیان اینکه امروز شاهد افزایش چشمگیر حضور دختران در دانشگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: به جهت کیفی نیز نقش بانوان در پیشرفت‌های علمی شگرف می‌باشد.

تأکید بر رشد فضاها و زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی برای دختران و بانوان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی کمبودهای دختران در استان قم عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری قم در این راستا توسعه پارک‌ها و فضاهای تفریحی و ورزشی مختص بانوان را در دستور کار دارند.

سرمست افزود: زندگی در این شهر در همه جوانب زندگی مردم قم تأثیرگذار می‌باشد و بعد از انقلاب اسلامی زمینه خوبی برای تحصیل دختران قمی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی فراهم شده است و دختران از آگاهی و دانش بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید حمایت اجتماعی از دختران آسیب پذیر در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، گفت: قربانیان برخی آسیب‌ها و خشونت‌های اجتماعی زنان هستند و در همین راستا بایستی حمایت‌های اجتماعی از دختران و زنان داشته باشیم.

برنامه ریزی برای واگذاری پست‌های مدیریتی به بانوان

استاندار قم گفت: در چنین مراسمی می‌توانیم استعدادهای نهفته دختران را شناسایی کرده و پرورش دهیم ولی این برنامه‌ها نباید منحصر به دخترانی که در صحنه هستند باشند.

وی افزود: در زمینه برنامه ریزی برای دختران و زنان جامعه تأکید داریم از ظرفیت خود بانوان استفاده شود و نباید در عزل و نصب‌ها برخورد جنسیتی وجود داشته باشد.

سرمست عنوان کرد: در برنامه ریزی ۵ ساله دولت برای واگذاری پست‌های مدیریتی بر استفاده از ظرفیت بانوان تأکید شده است و امروز باید فارغ از مرزبندی جنسیتی نسلی را پرورش دهیم که در حوزه‌های مختلف زمینه رشد و بالندگی کشور را محقق کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل مجامع مشورتی در زمینه‌های گوناگون از جمله نخبگان جوان در دستور کار است، گفت: باید اندیشه‌های جوانان در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شود.

[ad_2]