رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم، گفت: با توجه به این‌که بخش عمده درآمد دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر است، تاخیر در پرداخت بدهی از سوی این سازمان‌ها، باعث مشکلاتی در پرداخت حقوق و نارضایتی پرسنل شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه دکتر مهدی مصری در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در سالن امیرالمومنین(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران و گلایه مطرح شده در مورد تاخیر در پرداخت حقوق کادر درمان گفت:  دانشگاه علوم پزشکی مجموعه ورشکسته از نظر درآمدزایی نیست، ولی در مقایسه مطالبات با بدهی، ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به پرسنل، پزشکان و پرستاران داریم و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان طلب از سازمان‌های بیمه‌گر داریم.

وی با بیان این‌که اگر سازمان‌های بیمه‌گر نصف بدهی را پرداخت نمایند، می‌توانیم مطالبات پرسنل را پرداخت نماییم، خاطرنشان کرد: از طریق وزارتخانه و سازمان‌های مختلف پیگیر دریافت بدهی هستیم تا رضایتمندی پرسنل حاصل شود.

وی تصریح کرد: مطالباتی که پرسنل بهداشت و درمان از دانشگاه علوم پزشکی دارند همان مطالبات دانشگاه از بیمه‌هاست و فقط سه تا چهار درصد درآمد این دانشگاه از بخش خصوصی حاصل می‌شود.

مصری تصریح کرد: فقط ۳ الی ۴ درصد درآمد دانشگاه از بخش خصوصی حاصل می‌شود و عمده مطالبات پرسنل بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی همان مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پاسخ به کمبود نیروی متخصص در استان قم افزود: در استان قم کمبود نیروی متخصص داریم و در رشته‌هایی مانند رادیولوژیست و قلب در رتبه‌های آخر در کشور قرار داریم.

مصری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای متخصص و ماندگاری پزشکان در قم، گفت: نیروی متخصص در استان کمبود داریم و قم در رشته‌هایی مثل رادیولوژیست و قلب در رتبه‌های آخر قرار دارد.

به گفته وی، از مهرماه سال گذشته رشته فوق تخصص گوارش در استان راه‌اندازی شده و تلاش داریم از مهرماه امسال سه پزشک فوق تخصص غدد اطفال و یک دندانپزشک اطفال در استان جذب نماییم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بین سه تا ۲۷ رشته ظرف چند سال آینده در استان جذب خواهد شد و این مساله به ماندگاری پزشکان و توسعه علمی دانشگاه کمک می‌کند و باعث ارتقا سلامت استان، رضایتمندی بیماران و پایدارسازی هیات علمی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک ، ۳۰۰ نفر هیات علمی در استان داریم که با فراخوان جدید به ۳۳۰ نفر خواهد رسید و امیدواریم تا چند سال به ۴۰۰ نفر افزایش یابد.

وی افزود: همچنین یک‌هزار نیروی انسانی کمبود داریم که شامل ۴۰۰ پرستار، ۴۹۰ نیروی حوزه سلامت خانواده، ۲۰۹ کارشناس اورژانس و تعدادی نیز در حوزه بهداشت می‌شود.

مصری عنوان کرد: یک هزار نیروی انسانی کمبود داریم که شامل ۴۰۰ پرستار، ۴۹۰ نیروی حوزه سلامت خانواده، ۲۰۹ کارشناس اورژانس و تعدادی نیز در حوزه بهداشت می‌شود و تلاش بر این است که هیئت علمی را از ۳۰۰ نفر تا چند سال آینده به ۴۰۰ نفر افزایش دهیم.
وی در ادامه گفت: استان قم در سرانه تخت بین استان‌های آخر کشور قرار دارد تلاش داریم با جایگزینی تخت‌های قدیمی و ایجاد تخت‌های جدید کمبود را جبران کنیم و به زودی ۲۵۰ تخت مادر و کودک در مجموعه بیمارستان شهید بهشتی ایجاد خواهد شد.مصری با اشاره به اینکه در قم ۳۵ هزار متر مربع فضای آموزش کم داریم گفت: به زودی ۱۲ خودرو وارد ناوگان اورژانس ۱۱۵ می‌شود و از سوی دیگر نیاز است که دانشکده توانبخشی و داروسازی در استان احداث شود.رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت شعار محوری هفته سلامت در سال جاری است، عنوان کرد: بر اساس شاخص بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر نیاز است از محور سلامت خانواده وارد شویم.