امام جمعه بخش خلجستان گفت: خداوند در پاسخ یکی از سوالات حضرت موسی(ع) فرموده است که عاشورا یکی از دلایل برتری امت محمد(ص) بر سایر امت‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی غروی امام جمعه بخش خلجستان قم در گفت‌وگویی خبری با اشاره به تقارن نماز جمعه این هفته و روزعاشورا، طی سخنانی اظهار کرد: نماز جمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلام است، در حدیث قدسی ده مورد از دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها ذکرشده که دو مورد آن‌ها نماز جمعه وعاشورا معرفی شدند.

وی افزود: تلاقی دو ایام الله برای شیعیان خالی از لطف نیست، چرا که در روایات از روزجمعه و روزعاشورا به عنوان روزهای ظهور امام زمان(عج) یاد شده است.

امام جمعه بخش خلجستان با اشاره به احادیث ائمه در خصوص این دو روز خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در حدیثی می‌فرمایند یظهرالمهدی(ع) فی یوم عاشورا یعنی حضرت مهدی(عج) در روز عاشورا ظهور می‌کند همچنین امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند یَخرُجُ قائِمُنا أهَلَ البَیتِ یَومَ الجُمُعَهِ، یعنی قائم ما، خاندان پیامبر روز جمعه قیام می‌کند.

غروی در ادامه گفت: لازم به ذکر است که علاوه بر تقارن زمانی این دو روز در تقویم قمری، در تقویم کشور ما نیز روز جمعه این هفته را به عنوان روز احیا نمازجمعه نام‌گذاری کرده‌اند.

امام جمعه بخش خلجستان خاطرنشان کرد: روایت است حضرت موسی(ع) در مناجاتی به درگاه خداوند متعال فرمودند چرا امت محمد(ص) من را بر دیگر امت‌ها برتری داده‌اید، خداوند فرمود به ده دلیل آن‌ها را برتری دادم نماز، روزه، ذکات، حج، جهاد، نمازجمعه، ‌نمازجماعت، قرآن، علم و عاشورا.

وی عنوان کرد: حضرت موسی(ع) پرسید عاشورا چیست، خداوند فرمودند گریستن بر نواده محمد(ص) و سوگواری برای مصیبت وارده بر او، هیج بنده ای نیست که بر فرزند مصطفی(ع) بگرید مگر آنکه بهشت بر او واجب شود و در آن پایدار بماند.

غروی در پایان اشاره کرد: هیچ بنده‌ای نیست که در راه محبت پسر دختر پیامبر(ص) از مال خود طعامی دهد یا مالی خرج کند مگر آنکه در همان دنیا به او برکت می‌دهم. یک درهم آن را به هفتاد درهم افزون می‌سازم و در بهشت به سلامت زندگی می‌کند و گناهانش آمرزیده می‌شود همچنین خداوند می‌فرماید قسم به عزت و جلال خودم هیچ مرد یا زنی نیست که در روز عاشورا و حتی غیر عاشورا یک قطره اشک برای اباعبدالله حسین(ع) بگرید مگر آنکه اجر صد شهید را برایش می‌نویسم.

انتهای پیام/