[ad_1] علی اصغر همت در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران در استان قم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار تن سویا، ۲۳ هزار تن ذرت و ۲۲ هزار تن جو به استان قم وارد شده است. وی بیان کرد: جو وارد شده عمدتاً برای دام‌های سبک […]

[ad_1]

علی اصغر همت در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران در استان قم، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار تن سویا، ۲۳ هزار تن ذرت و ۲۲ هزار تن جو به استان قم وارد شده است.

وی بیان کرد: جو وارد شده عمدتاً برای دام‌های سبک و سنگین در اختیار کارخانجات خوراک دام، پرواربندان دام سبک و سنگین و واحدهای گاو شیری قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۲۰ درصد از ذرت و سویای وارد شده در اختیار دامداری‌ها و گاو شیری و مابقی میان مرغداری‌های گوشتی، تخم‌گذار و پولت توزیع شد.

وی تصریح کرد: سامانه بازارگاه برای خرید همه نهاده‌ها اختصاص داده شده است که از طریق این سامانه نهاده‌ها در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا خرید مستقیم از طریق تشکل‌ها فراهم و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

وی در خصوص علت افزایش قیمت مرغ بیان کرد: از آن‌جایی که سال گذشته در ایام عید کمبود مرغ در بازار وجود داشت، مرغداران برای جلوگیری از بروز این مشکل، شب عید جوجه‌ریزی را افزایش دادند، اما به‌دلیل کرونا و کاهش خرید، قیمت مرغ کاهش یافت و مرغداران ضرر بسیاری را متحمل شدند که این امر موجب کاهش جوجه‌ریزی در برخی استان‌ها و افزایش قیمت مرغ شد، اما در استان قم کاهش جوجه‌ریزی نداشتیم.

همت بیان کرد: مرغ منجمد برای تنظیم بازار به هر میزانی که نیاز باشد، عرضه می‌شود و مشکلی در استان در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه مرغ منجمد در فروشگاه‌هایی که سازمان صمت معرفی می‌کند از طریق شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود، افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد برای مصرف کننده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

[ad_2]