[ad_1] حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با تجلیل و تقدیر از برگزاری با شکوه عزاداری محرم و رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات ماتم اباعبدالله الحسین(ع) گفت: نمی دانیم با چه زبانی خدا را شکر کنیم به جهت اطاعت از […]

[ad_1]

حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با تجلیل و تقدیر از برگزاری با شکوه عزاداری محرم و رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات ماتم اباعبدالله الحسین(ع) گفت: نمی دانیم با چه زبانی خدا را شکر کنیم به جهت اطاعت از امر ولایت توسط مردم مومن و تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب در رعایت مسائل بهداشتی.

وی به تعهد مسؤولان هیات ها پیش از آغاز برگزاری مراسمات محرم اشاره کرد و افزود: در ماه محرم ۱۳۰۰ هیات ثبت مجلس کرده اند که مسؤولان این هیات ها پیش از آغاز مراسمات تعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی کردند و برای برگزاری مراسمات عزاداری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی سختی های بسیاری را متحمل شدند.

حجت الاسلام عزت زمانی به اقدامات اداره تبلیغات اسلامی استان قم پیش از آغاز مراسمات اشاره کرد و گفت: پیش از ماه محرم جلساتی را با مسؤولان هیات ها داشتیم و همچنین صد مدرسه در اختیارشان قرار دادیم. با همکاری ستاد اجرای فرمان امام صد هزار ماسک نیز در میان شان توزیع گردید. از دیگر اقدامات پشتیبانی انتظامی و قضائیه از هیات ها بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشات را حاکی از  رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اکثر هیات ها دانست و بیان کرد: ۹۰ درصد هیات ها  دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند. برخی دیگر نیز گمان می کردند رعایت کرده اند. اما حدود دو درصد از هیات ها به جهت اینکه احساس می کردند مجلس سیدالشهداء در غربت است در برابر رعایت پروتکل های بهداشتی مقاومت می کردند.

وی رسانه های معاند را تهی از سوژه برای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات عنوان کرد و گفت: عزاداران با رعایت نکات بهداشتی دست رسانه های معاند را خالی گذاشته بودند و این مسأله رسانه های معاند را خفه کرده بود. این رسانه ها بدین جهت از روی ناچاری تنها به سراغ دو دسته ای رفتند که از دسته های شناخته شده شهر قم نبودند و حقیقتا آن ها را نمی توان دسته خواند، تنها سر و صدا بودند.

حجت الاسلام عزت زمانی اقدام هیات ها را نشان از پویایی آنان دانست و اظهار کرد: هیات ها نشان دادند همان طور که فقه شیعه پویا هست آنان نیز به عنوان حرکت اجتماعی شیعه، پویایی دارند و می توانند خود را با شرایط زمان هماهنگ کنند.

وی ابلاغ دستورات بهداشتی برای هیات تنها چند روز مانده به آغاز محرم را اجحاف در حق آنان خواند و گفت: لازم بود زودتر این پروتکل ها را اعلام می کردیم اما در هر صورت هیات ها به سرعت توانستند آماده شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ابراز امیدواری از رفع بیماری کرونا گفت: ان شاء الله این اقدامات زمینه ساز ظهور باشد و همچنین ان شاء الله این مانع صغیر، بیماری کرونا، رفع خواهد شد همچون موانع کبیر که دشمنان این عزاداری بودند و تلاش کردند این مراسمات را تعطیل کنند اما از میان رفتند.

وی سخنان برخی مبنی بر کم رنگ بودن عزاداری ها را بی ارزش خواند و بیان کرد: کسانی که این سخنان را می گویند بیرون از این مراسمات بودند و سخنان آنان ارزشی ندارد.

حجت الاسلام عزت زمانی انتقاداتی را به پروتکل های بهداشتی وارد دانست و اظهار کرد: مهم ترین مساله برای ما جان عزاداران بود و تمام تلاش خود را در این زمینه کرده ایم. در هر صورت هیات ها این پروتکل ها را رعایت کردند و حتی پیش از آغاز مراسمات هیات ها برای برگزاری مناسب مراسمات گفتند حاضر هستند خود پروتکل های سخت گیرانه ای تدوین کنند و رعایت کنند.

وی عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را تضمین روحی جامعه بیان کرد و گفت: این مراسمات منجر به سلامت معنوی جامعه خواهد شد که از سلامت جسمی مهم تر است. اما این که برخی از مردم پروتکل های بهداشتی را در مسافرت ها رعایت نکردند دلیل نمی شود تا عزاداران نیز رعایت نکنند زیرا مراجع معتقد بودند عزاداری باید با ضوابط بهداشتی برگزار گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان با تقدیر از هیات ها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: هیات ها با تمام سختی ها این دستورات را رعایت کردند که نشان از عقلانیت در عزاداری ها است./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]