به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،محمدرضا رشتی زاده دبیر سمینار گره طلایی امروز در نشست خبری با اشاره به برپایی پنجمین سمینار گره طلایی اظهار کرد: این سمینار گامی در مسیر پشتیبانی از بافندگان فرش و معرفی هرچه زیادتر فرش شهر قم به عنوان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،محمدرضا رشتی زاده دبیر سمینار گره طلایی امروز در نشست خبری با اشاره به برپایی پنجمین سمینار گره طلایی اظهار کرد: این سمینار گامی در مسیر پشتیبانی از بافندگان فرش و معرفی هرچه زیادتر فرش شهر قم به عنوان یک برند جهانی هست.

دبیر سمینار گره طلایی علاوه بر این از برپایی نمایشگاه فرش دستباف شهر قم اطلاع داد و گفته بود: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۷ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان شهر قم برپا می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به فعالیت ۳۶۰ واحد تولیدی، ۱۰۰ واحد طراحی فرش و ۲۵۰ هزار بافنده در شهر قم اشاره نمود و اضافه کرد: در استان شهر قم برای ۱۲ هزار نفر کارت بافندگی صادر گردیده هست و البته به نظر می آید حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر نیز خارج از شهر قم ولی برای استان شهر قم بافندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه ضروری هست در مورد مالکیت و نقش فرش چاره اندیشی شده و در این زمینه ثبت ایده صورت گیرد،عنوان کرد: امید داریم که با برپایی این سمینار بتوانیم گامی در مسیر معرفی هرچه خوب تر فرش دستباف شهر قم برداریم.

رشتی زاده با اشاره به اینکه فرش شهر قم از نظر کیفیت، تکنیک در رنگ و…

دبیر سمینار گره طلایی با اشاره به اینکه تولید در فرش کاهش چشمگیری یافته و طبق میزان سفارشات صورت می گیرد، تصریح نمود: توان داریم برای فرش نرخ گذاری ثابتی دارا باشیم ولی برای تحقق این با اهمیت نیازمند پشتیبانی دولت هستیم.