به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، سردار غلامرضا احمدی در سمینار روز قشر بسیج اصناف که در سالن همایش‌های اتاق اصناف استان برگزار شد، با بیان اینکه جبهه استکبار آمریکا و غرب از سال ۵۹ میلیاردها دلار بر علیه ایران و جهان اسلام خرج کرده و از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، سردار غلامرضا احمدی در سمینار روز قشر بسیج اصناف که در سالن همایش‌های اتاق اصناف استان برگزار شد، با بیان اینکه جبهه استکبار آمریکا و غرب از سال ۵۹ میلیاردها دلار بر علیه ایران و جهان اسلام خرج کرده و از تمام حجم خود در این زمینه استفاده نمود هست، گفت: میراث خرج و مخارج کشوری مثل آمریکا برای نابود شدن ارزش‌های اسلامی و ایرانی تنها و تنها کشته و شهید شدن زیادی از مردم مسلمان و وارد شدن خسارت‌های شگرف به کشورهای اسلامی مثل عراق، سوریه، لبنان و افغانستان بوده هست.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: هرکسی که در سال ۶۱ خرمشهر را دیده اکنون باید ببیند که تمام سوریه شبیه خرمشهر در سال ۶۱ هست، در آن زمان عراق و حزب بعث در جنگ رسمی تنها در عمق ۱۰۰ کیلومتری به ایران نفوذ کرده و به نحو غیررسمی با موشک‌ها و هواپیماهای میگ به تمام ایران نفوذ کرده بود.

وی شهید مهدی عراقی را شهید شاخص شهدای اصناف برشمرد و گفت: شهید مهدی عراقی برای مقابله با استکبار و طاغوت به مدت ۱۳ سال زندگی امن و کسب‌وکار بازار را رها نمود و زیر شکنجه‌های ساواک و زندان بود، بعد از ۱۳ سال آن‌قدر شکسته شده بود که امام خمینی(ره) سال ۵۷ در فرانسه وی را موردتمجید قرار می‌دهند.

سردار احمدی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در روزهای موخر افزود: رهبر معظم انقلاب اشاراتی بر فشارهای اقتصادی بر دوش مردم داشته‌اند و امروزه با بی‌تدبیری بعضی با مشکلاتی مواجه هستیم و عمده این مشکلات به وجود آمده به سبب تحریم‌های آمریکا نبوده و بی‌تدبیری در آن نقش داشته هست.

وی با اهتمام بر اینکه که همه اقشار مردم باید همراه انقلاب باشند و در هرجایی که فعالیت کرده باید رزمنده نیز باشند، تصریح نمود: بازاریان و اصناف محترم در دوره جنگ اذن نفوذ دشمن به خاک مقدس جمهوری اسلامی را ندادند و هم‌اکنون نیز در این بحران اقتصادی بازاریان و اصناف می باشند که آب به آسیاب دشمن نریختند و با لیدر های دشمن هم‌صدا نشدند و بازار را تعطیل نکردند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) بازاریان را رزمنده خط مقدم جبهه اقتصادی قرائت کرد و اضافه کرد: از ده سال پیش رهبر معظم انقلاب به مسئله های اقتصادی ارزش زیادی داده‌اند و در صحبت‌ها نکات بسیاری را مثل یک استاد به مسئولین یادآور گردیدند و اگر در آن سال‌ها به اظهارات وی عمل می‌شد، قطعاً امروز در این وضع اقتصادی قرار نداشتیم.

در این مراسم، مسئول بسیج اصناف شهر قم نیز گفت: دشمنان بعد از هشت سال دفاع مقدس به شبیخون فرهنگی روی آوردند اما با ظهور جوانانی مثل شهید محسن حججی از این جبهه ناامید شده‌اند.

عباس روحی با اشاره به زحمات بازاریان و اصناف در دوره جنگ اضافه کرد: نقش اصناف در این بازه تاریخی کاملاً مشهود هست، چراکه دشمن بعد از ناامیدی از جنگ فرهنگی دو مرتبه به جنگ اقتصادی روی آورده هست.

وی بسیج را حمایت کننده بازار، اصناف و تولیدکنندگان دانست و گفت: در تحریم اقتصادی اولین فشار روی قشر جامعه تولیدکنندگان و اصناف هست و این فشار آرام‌آرام به‌ مردم وارد می‌شود و باید گفت که افسران جنگ اقتصادی فعالین اقتصادی و اصناف می باشند.