مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: فرهنگ قربانی را باید به یک جریان دائمی تبدیل کنیم تا بتوانیم برکات آن را در زندگی محرومان جاری کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری شهرکریمه، محسن مسعودیان راد پیش از ظهر امروز در همایش نذر قربانی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفت و اظهار کرد: از مسئولان گرانقدری که در نقاط مختلف ایران اسلامی همراه با این همایش هستند تقدیر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در این همایش گام دیگری را در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان برداریم.

وی اضافه کرد: خداوند را سپاسگزارم که همزمان با عید قربان توانستیم دومین اجلاسیه نذر قربانی را به نیت سلامتی و فرج امام زمان(عج) در سراسر ایران اسلامی با محوریت مسجد مقدس جمکران برگزار کنیم. در این همایش با مشارکت بیش از هشت هزار مرکز نیکوکاری، هدف‌گذاری بالغ بر ۷۰ هزار رأس قربانی را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه قربانی نخستین انفاق الهی در کره زمین است، گفت: فرهنگ قربانی را باید به یک جریان دائمی تبدیل کنیم تا بتوانیم برکات آن را در زندگی محرومان جاری کنیم.

وی با اشاره به بعد معرفتی و قرآنی قربانی اشاره کرد و گفت: گوشت و پوست و خون قربانی به خداوند متعال نخواهد رسید بلکه اقدامات ایمان‌افزا، تقواافزا و معرفت افزاست که ارزش بسیاری دارد و اینکه قربانی به نام حضرت حجت(عج) انجام می‌شود تمام خیرین به خادمان حضرت تبدیل می شوند و نگاه به خانواده محرومان کرامتی است نه حقارتی و این هم از برجستگی‌های نگاه فرهنگی و پیوست معنوی قربانی است.

مسعودیان‌راد گفت: مناسک قربانی ظرفیت جهانی و بین‌المللی شدن را دارد و ما باید این فرهنگ را بیشتر مورد عنایت و توجه قرار دهیم چراکه موجب پیوند عاطفی امت اسلامی و همچنین موجب پیوند امامت و امت است و تجربه‌نگاری‌ها و تضارب افکار و رفع مشکلات مشترک را به دنبال خواهد داشت.

وی از رویکرد متفاوت کمیته امداد در حوزه فقرزدایی یاد کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که مددجویان از فقر و مشکلات هر چه زودتر رهایی یابند.

انتهای پیام/