به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنان روایات زیادی وارد گردیده هست. از حضرت رسول(ص) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا هست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏ رسد و جنگیدن در این ماه حرام […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنان روایات زیادی وارد گردیده هست. از حضرت رسول(ص) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا هست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏ رسد و جنگیدن در این ماه حرام هست و رجب ماه خدا هست و شعبان ماه من هست و ماه رمضان ماه امت من هست کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، باعث خشنودی خدای بزرگ می شود و غضب الهی از او دور می شود و دری از درهای جهنم بر روی او بسته شود.

متن پیش رو بیان فضیلت های این ماه در بیان زنده یاد آیت الله مجتبی تهرانی هست که در ادامه می خوانید؛

از حضرت رسول(ص) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا هست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی‏ رسد و جنگیدن در این ماه حرام هست و رجب ماه خدا هست و شعبان ماه من هست و ماه رمضان ماه امت من هست کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، باعث خشنودی خدای بزرگ می شود و غضب الهی از او دور می شود و دری از درهای جهنم بر روی او بسته شود. این رحمت واسعه حق تطهیر کننده من و تو هست و تخفیف دهنده بار روح و دل ما و یکی از آن موقعیت ها ماه رجب هست.

  در ماه رجب رحمت های الهی بر امت پیامبر ریزش می کند. روایت از پیغمبر اکرم هست: “اذا جاء شهر رجب جمع مسلمانان حوله  و قام فیهم خطیبا” پیامبر اکرم وقتی ماه رجب می آمد مسلمانان را اطراف خود جمع می کرد، در بین آنان می ایستاد و خطبه می قرائت کرد و این جملات را می فرمود: “ایها المسلمون قد اقلکم شهر شگرف مبارک و شهر الأصب و یصب الله فیه الرحمه علی عباده”  ما روایت های متعددی در باب ماه رجب داریم، ماه رجب شهرالله هست به سبب اینکه در این ماه رحمت الهی بر بندگان زیاد ریزش می کند.  روایت از پیغمبر اکرم هست: “اذا جاء شهر رجب جمع مسلمانان حوله  و قام فیهم خطیبا” پیامبر اکرم وقتی ماه رجب می آمد مسلمانان را اطراف خود جمع می کرد، در بین آنان می ایستاد و خطبه می قرائت کرد و این جملات را می فرمود: “ایها المسلمون قد اقلکم شهر شگرف مبارک و شهر الأصب و یصب الله فیه الرحمه علی عباده” مسلمان ها سایه افکند بر شما ماهی بزرگ و فرخنده و ماهی هست که در آن ریزش زیاد هست، خداوند فرو می ریزد رحمتش را بر کسی که وی را بپرستد.  روایات متعددی داریم نسبت به ماه رجب که ماه رحمت هست. باید بنده خودش را در معرض ریزش این رحمت قرار دهد، بنابراین یکی از آداب و اذکاری که وارد شده در ماه رجب استغفار هست.

پیامبر(ص) فرمود: خداوند در آسمان هفتم ملکی را قرار داده اسمش داعی و دعوت کننده هست، آنگاه که ماه رجب وارد بشود آن فرشته هرشب تا به صبح  می نگرد، خداوند می گوید کسی که بخواهد با من بنشیند من با او می نشینم، کسی که اطاعت من کند من مطیع او می شوم و می گذرم از کسی که از من پوزش بطلبد. اگر کسی مرا در این ماه صدا کند اجابتش می کنم و اگر از کمن خواسته شده کند به وی عطا می کنم. این ماه را ریسمانی قرار دادم بین خودم و بندگانم، کسی که این ریسمان را بگیرد به من می رسد. این دعاهای ماه رجب را قطعا بخوانید. این همه دعا به ما آموزش کرده اند که باید بخوانیم، به ویژه استغفارهایی که وارد گردیده هست. امام صادق(ع) نقل می کند که پیامبر(ص) فرمود: ماه رجب ماه استغفار امت من هست.  در این ماه زیاد استغفار کنید که خداوند آمرزنده و مهربان هست.