سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور بیان کرد: امروزه رسانه و فضای مجازی نقش بسیار پررنگ تری پیدا کرده، اما فعالیت‌های تربیتی در این عرصه متناسب نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر اصغر باقرزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: تربیت بر سه عامل خانواده، مدرسه و رسانه استوار شده است، اما امروزه رسانه و فضای مجازی نقش بسیار پررنگ تری پیدا کرده، اما فعالیت های تربیتی در این عرصه متناسب نبوده است.

 

وی از تمامی فعالان حوزه های تربیتی و مشاوره ای در نظام آموزش و پرورش کشور قدردانی کرد و گفت: متأسفانه در حوزه مربیان و مشاوران تربیتی در آموزش و پرورش بیش از ۵۰ درصد کمبود نیرو وجود دارد که برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده است.

 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوران کرونا دانش آموزان به سمت فضای مجازی سوق داده شده اند، خاطرنشان کرد: قطعا از این پس هم نمی توان فضای مجازی را در عرصه آموزش را نادیده بگیریم، اما باید شرایط و مقتضیات آن را به خوبی یاد بگیریم.

 

وی از توانمندکردن نیروهای موجود و جدیدالاستخدام آموزش و پرورش در حوزه های تربیتی و پرورشی خبر داد و افزود: باید نقش تربیتی معلمان تا حد چشمگیری ارتقاء یافته و فرهنگیان محترم به این مسائل بیش از گذشته توجه و دقت نظر داشته باشند.

 

باقرزاده در پایان با اشاره به شماره تماس ۱۵۷۰ برای ارائه مشاوره های تربیتی و فرهنگی به والدین دانش آموزان، گفت: گروه های جهادی به ویژه طلاب و روحانیون نیز می توانند به‌خوبی در جاهایی که خلاء حضور والدین و معلمان وجود دارد، حضور تربیتی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه