دکتر مسعودیان راد با اشاره به اینکه استان قم احتیاج به یک توسعه متوازن دارد گفت: قم همانطورکه در بُعد فقاهت در اوج هست، در بُعد اقتصادی و اشتغال‌زایی هم بایستی در اوج باشد و فعالیت‌های توانمندسازی مالی مردم با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر محسن مسعودیان راد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، ابراز کرد: تکالیف مهم و خطیری برای حکومت و متولیان فقر و فقرزدایی وجود دارد و باید نقشه دقیقی از آینده کشورمان ترسیم کنیم و بایدها و نبایدهای این جریان را درنظر بگیریم.

 

وی با بیان اینکه اگر فقر امروز را با فقر چهل سال گذشته بخواهیم مقایسه کنیم کاملاً متوجه می‌شویم که بسیار تفاوت کرده و از چهل درصد به ۹درصد رسیده است، افزود: راهبردهای فقرزدایی باید متفاوت باشد چراکه فقر فعلی فقر مالی و فقر فرهنگی است و ابعاد پیچیده‌ای دارد پس باید با سازوکار قوی و متفاوت عمل کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اظهار کرد: امروز عمق فقر به گونه‌ای شده که برخی خانواده‌ها مشکلات مالی خودشان را فراموش کرده‌اند و مشکل اساسی آنها ناهنجاری های جامعه شده که مشکلات خانوادگی را به وجود آورده است؛ باید علاوه بر حمایت‌های مالی به خانواده‌ها، اقدامات مشاوره‌ای هم داشت.

 

وی ادامه داد: ما هنوز با گفتمان و تفکر امام راحل در باب محرومین فاصله زیادی داریم؛ امام خمینی (ره) جهان مستضعف را تبدیل به یک جهان قدرت کرد و موجب خیزش‌های جهانی مستضعفین شد.

 

مسعودیان راد تصریح کرد: استان قم احتیاج به یک توسعه متوازن دارد؛ قم همانطورکه در بُعد فقاهت در اوج هست، در بُعد اقتصادی و اشتغال‌زایی هم بایستی در اوج باشد و فعالیت‌های توانمندسازی مالی مردم با جدیت دنبال شود.

 

وی در پایان اضافه کرد: آنچه که ما در استان قم با آن مواجه هستیم، وجود ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بزرگ خیرین است؛ روحیه کمک‌رسانی و دستگیری از محروم در قم در آحاد به شدت موج می‌زند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه