دادستان عمومی و انقلاب استان قم تصریح کرد: افراد یا شرکت‌هایی با عنوان پرداخت سودهای غیرمتعارف، اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌کنند که متاسفانه این موضوع در قم گسترش یافته و این شرکت‌ها با جذب سرمایه‌های مردمی، سود می‌دهند که بعدها ورشکسته می‌شوند؛ ما اعلام می‌کنیم که این شرکت‌ها فعالیت اقتصادی ندارند و تا کنون نتوانسته‌اند مدرکی دال بر فعالیت اقتصادی سودآور ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، ۶۲ هزار پرونده کیفری وارد دادسرای قم شد که آمار کاهشی نسبت به سال ۱۳۹۹ است و ۲۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

 

وی بیان کرد: به جهت کاهش جمعیت کیفری در سال ۱۴۰۰، هزار و ۶صد و چهل مورد مرخصی منتهی به پایان حبس، دویست و ۷۶ مورد آزادی مشروط، صد و ۷۳ مورد تعلیق تعقیب، ۹۸ مورد عفو و ۵۸۳ مورد استفاده از پابند الکترونیک داشته‌ایم.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان قم عنوان کرد: با مدیریت رئیس کل دادگستری استان قم و تلاش اجرای احکام و کمیته صلح و سازش در احکام قصاص، ۱۱ مورد رضایت اولیای دم را در سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم.

 

وی تاکید کرد: در مورد افرادی که مرتکب جرایم خشن و قاچاق مواد مخدر می‌شوند، هیچگونه اغماض و تخفیفی لحاظ نخواهد شد و احکام با قاطعیت تمام اجرا شده است؛ این اقدام باعث بالا رفتن امنیت استان و ناامنی برای افرادی که می‌خواهند مرتکب جرایم خشن شوند، شده است.

 

غریب اضافه کرد: احکام سالب حیات، قطع عضو و… در سال ۱۴۰۰ در جهت بالا رفتن امنیت استان قم اجرا شده که مورد توجه مسئولان قوه قضائیه در سفر اخیرشان به قم قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷هزار و ۱۷۴ مورد تصادف داشتیم، افزود: ۶ هزار و ۴۶۸ مورد از این پرونده‌ها به شورای حل اختلاف رفت و به صورت تک مرحله‌ای منتهی به پرداخت دیه شد که یعنی ۸۸٪ پرونده‌های تصادفی استان در سال گذشته قضازدایی شده و امسال به ۹۳٪ رسیده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان قم با اشاره به اینکه پرونده‌هایی است که افراد یا شرکت‌هایی با عنوان پرداخت سودهای غیرمتعارف، اقدام به جذب سرمایه‌های مردم می‌کنند، گفت: متاسفانه این موضوع در قم خیلی گسترش یافته است؛ این شرکت‌ها با جذب سرمایه‌های مردمی، سود می‌دهند که بعد ورشکسته می‌شود؛ ما اعلام می‌کنیم که این شرکت‌ها فعالیت اقتصادی ندارند و تا کنون نتوانسته‌اند مدرکی دال بر فعالیت اقتصادی سودآور ارائه کنند.

 

وی اعلام کرد: شرکت سرمایهگذاری پیشرو، شرکت سرمایه‌گذاری حجم گستر، شرکت زرین عرش سیمرغ، شرکت مالی پارس، گروه مالی اسلامی هبنا، شرکت آذران تجارت الکترونیک معروف به «آذر سرمایه»، شرکت مالی آینده‌نگر سرمایه معروف به «امان سرمایه»، شرکت مالی صلیب تجارت الکترونیک کوثر معروف به «صلیب سرمایه» و شرکت مالی اطمینان تجارت معروف به «نوین سرمایه» شرکت‌هایی هستند که به صورت علنی تبلیغات می‌کنند و با وعده پرداخت سودهای غیرمتعارف اقدام به جذب سرمایه مردم می‌کنند که بعداً دچار مشکل می‌شوند.

 

انتهای پیام/